Gå til innhold

Røyking og alkohol i første trimester...Noen?????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er nå gravid og venter mitt tredje barn. Det var langt i fra planlagt, men vi visste vi hadde lyst på 3 barn så det var likevel veldig velkomment. MEN...siden jeg ikke hadde noen aning om at det bodde noe lite inni meg så har jeg nå røykt i de første 7 ukene av svangerskapet og nøtet alkohol 2 ganger. Har heller ikke tatt folat, begynte i dag da. Har vært hos tannlegen og rotfylt og stelt min datter som har vannkopper(har hørt du skal unngå kontakt med folk som har de når du er gravid)Nå er jeg så livredd for at jeg ikke får ett friskt barn pga mine feil. Er det noen som har vært borti samme situasjon og fått friske velskapte barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det tror jeg det er mange som har. Det hjelper ikke å bekymre seg uansett. Skjedd har skjedd.

Det her går så bra. Og har du slutta nå så er jo det det viktigste.

Gir ikke bekymringene seg, så ta en UL i uke 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg tror ikke du skulle tenke så veldig på det. det flerste finne ikke ut at det er gravid før de er 5/6 uke på vei. siste svangerskapet mitt har jeg finne ut at jeg var gravid uke 6 og har røyke der også har slutte med det samme og det gikk helt fin. dattern min er frisk som en fisk. hehe

 

denne gangen har jeg slutter å røyke i samme tid. og nå er jeg uke 8. og jeg er ærlig talt alt for kvalm for å tenke på røyk en gang.

 

har så godt som aldri drinker så med det hadde ikke jeg et problem.

 

håper for din og baby din sin skyld at du klare å slutter å røyke/drikke hvis ikke du allerede har gjørt det.

 

;O)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...