Gå til innhold

Hvilke bil kjører dere i ,dere med 3 eller flere barn? Eller hvilke bil er dere på utkikk etter?


Gjest

Anbefalte innlegg

I mai kommer vårt 3 barn og da MÅ vi ha en annen bil. Så derfor ønsker jeg tips og råd. Vi må ha plass til 3 barneseter og jeg er krav stor når det gjelder bagasje plass. Det skal være plass til vogn( uten å demontere hele vogna) Jeg skal ha plass til å kunne pakke med sykler ( når er det ikke store /voksen sykler)eller annet utstyr til de 2 andre barna.Skal kunne handle uten å tenke plass...... Noen som forstår?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi venter nr 3 til våren. Vi tenker nok på noe lignende som vw Tauran, ford s-max eller noe lignende, Altså en litt større, høyere bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Volkswagen Passat, der er plass til 3 barneseter (har prøvd). Og ganske stort bagasjerom- god plass til vogn +varer f.eks...:) Jeg er veldig fornøyd...:) Vi har bare 1 barn da(ennå), men om ett par år har vi planer om å bytte til Volkswagen Touran med 7-seter (5 vanlige+2 sånne "nedleggbare" i bagasjerommet)- da har vi muligheten til å ha stort bagasjerom eller evt. ha flere seter hvis det er behov for d:)

 

Volvo V70 er også gode biler- stort bagesjerom , og kjempe god plass i baksetet...:)

 

MEN jeg skulle gjerne hatt en Chevrolet Starcraft...hehe:) Da kunne vi trillet hele vogna inn i bilen uten problem...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har volvo v 70...er i grunnen ikke så stor bagesjerom og du får 3 barnestoler i den baki men blir veldig trangt.

Men du må vel ha litt større bil...hva med shara det er jo 7 setter og stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter nr 3 nå. vi har volvo xc70. plass til 3 barnestoler. god bagasjeplass slipper å demontere vogna. er veldig godt fornøyd med bilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du plass til 3 barneseter i en xc70??? Vi har også xc70, men det er veldig veldig trangt med 3 seter. Har to barn nå, nr tre er på vei, men har hatt med tante unger på div bilturer og man får ikke fingrene mellom setene for å få på selen. Banner og steiker like mye hver gang. Hadde ikke orket det i hverdagen. Vi må garantert ha en 7 seter. Vurderer xc 90, men da er det ikke mye bagasjerom igjen når alle setene er oppe... ikke plass til en barnevogn vertfall. Vanskelig det der med bil. Spesielt siden vi er litt kresne i tillegg. Kunne jo kjøpt en VW Caravelle eller Multi Van, men kjøre rundt i en kassabil er ikke akkurat det jeg har så veldig lyst til... men må man så må man... det viktigste til syvende og sist er jo at det er praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, da har jeg et utgangspunkt:-) Har faktisk sett på W Caravelle,men enig med du. Lite fin å se til, men hvis vi er litt fornuftig er den jo super praktisk! Og det liker jeg!

 

Hm..... vi får fortsette letingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for W caravelle 6 seter! Den er genial... fint plass til 3 barneseter, og meget bra bagasjeplass. Der trenger du ikkje legge sammen vognen heller, bare kjører den rett inni, og allikevell har du god plass.. Og jeg synes egentlig ikke den er så gale å se til heller:) litt stor, men veeeeldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WW CARAVELLE er tingen. Joda, den ser kasseaktig ut men du verden hvor praktisk den er. Alle sitter komfortabelt, god benplass og god plass bak til to vogner og baggasje. Vi har minibuss utgaven. Selv om den ikke går som ei kule er dette bilen vi trenger nå.

 

Alt til sin tid som det heter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Caravelle er jo egentlig en suveren bil, og samboeren min ser etter en slik bil allerede før vi i det hele tatt har fått noen unger. Jeg synes de er stilige å se på avhengig av prisklasse selvfølgelig. De gamle modellene er ikke så pene, men de nye derimot :

 

http://www.nyttekjoretoy.no/wip4/v1/detail.epl?cat=2477&f=

 

Men min personlige favoritt er VW Touareg :) Men den blir ikke aktuell før jeg vinner i lotto :P

 

Selv har vi passat stasjonsvogn. Trives kjempegodt med den. Skjønner ikke hvordan vi kunne ha sedan før :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...