Gå til innhold

skjalg, hva faen er det for et navn??skjerpings!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er et norrønt navn som 179 gutter/menn har i Norge.

Ser absolutt ingen grunn til at det å hete Skjalg skal være noen grunn til å bli mobbet, men naturligvis kan det være litt skummelt om noen av vennenes foreldre har slike holdninger som du har.

Unger bli mobbet for briller, feil klær, gummistøvler, for størelsen for alt mulig.... og noen blir sikkert også mobbet for navnet sitt. I dagens skole hvor u ngene heter alt fra Muhammed til Torkel så tror jeg faktisk ikke navn er den største mobbefaktoren. Kommer kanskje ann på miljøet på skolen og hvor observangle lærerene er. For ikke å snakke om barnas oppdragelse hjemmefra og barnas egen selvfølelse. Mange faktorer som spiller inn her vel??

Annonse

Sjalg (Skjalg) er fint! det er det virkeligt...ein i slekta mi heter det og eg digger slike Tøffe,Røffe navn...som isteden for Kari og Ola,Ole,Martin,Tommy+++ er så kjedelige og vanlige! vi MÅ ta det ekstra steget for barna våre;) og navne mobbing tror eg det meir eller mindre er slutt på i våre dager,det er så mye ant og mobbe for!

blir så irritert av sånne innlegg.. Man skal vel få lov å velge det navnet man vil til barna sine vel! Skjønner ikke hva som er så galt med Skalg.. Skjønner jo godt at det finnes mobbere på skolen når de har foreldre som HI her...

Hehe.. Jeg visste ikke det betydde skjeløyd. :)

Men jeg syns det er et tøft navn jeg da. Har sans for norrøne navn.

Og så syns jeg det er veldig bra at noen velger navn som ikke er 10-på-topp..

Skjalg har jeg da har hørt før - ikke et navn jeg reagerer på, men heller ikke et jeg hadde valgt selv da.

Det er 279 menn som har Skjalg som første fornavn.

Det er 174 menn som har Skjalg som eneste fornavn.

Annonse

Ser ikke noe galt med navnet skjalg. VIlle ikke valgt det selv, men et helt ok navn.

Ingen blir mobbet utelukkende pga av navn. Vi hadde en jente i klassen som het Marit, som ble kallt Mareritt og Inger - Lise som tilfeldigvis hadde briller ble kallt Brille- Fise. Så slikt tror jeg ikke en kan gardere seg mot uansett hva en kaller barnet sitt.

Leste engang at karoline Kruger syntes det var så dumt at hun hadde et sånnt gammel dame navn da hun var liten. Det er det vel ingen som tenker idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...