Gå til innhold

Hvor raskt begynte dere å trene etter fødsel?


cillaseb

Anbefalte innlegg

Det er to uker siden fødsel, og jeg begynner å bli veldig klar for å trene igjen.

Magen har egentlig gått fort tilbake, men under graviditeten ble kroppen slapp, musklene borte og jeg fikk fullt av cellulitter...

Er det for tidlig å begynne å trene allerede nå?

Jeg har ikke tenkt å gå på aerobic og spinning timer, men kroppen verker etter å trene litt styrke så jeg kan begynne å stramme opp denne kroppen igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er altfor tidlig. skjønner godt at du vil begynne å trene men du må gi kroppen din tid for den har vært igjennom store fysiske forandringer. selv om du syns du er klar så er ikkje kroppen din egentlig det. eg ville selv begynne å trene med ein gang men fekk streng beskjed om å vente så eg gjekk tur den tiden eg venta=) tur er kjempebra! du bør vertfall, vertfall vente 2 mnd! eg venta 2 mnd så begynnte eg smålig å trene, spinne og ta mageøvelser. etter 3,5-4 mnd begynnte eg å trene ennå meir og nå 5 mnd etter fødselen trener eg så og si kvar dag, kombinerer mellom gå tur, spinning, styrke og mageøvelser. så beste rådet eg kan gi deg er å vente minst 6 uker til før du begynner med noe styrke i det hele tatt. gå tur og ikkje ver sur;) hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vente lenger enn til 6 ukers kontrollen. dersom du tok keisersnitt er det mye lenger, men det regner jeg med du ikke tok.

 

Fra dag to etter fødsel kan du sette igang med bekkenbundsøvelser.

Dette strammer og løfter sammen slik at heleprosessen går raskere.

Gå lavintensitetsturer så vil du se at ting skjer ganske fort.

 

Styrketrening er ikke noe farlig for en som har født, men du skal ta i betraktning at leddene dine er noe mer "slærkete" enn normalt og at du antagelig må redusere en god del på styrken. Men dette er helt normalt og det er ingen kropp som henter seg så fort igjen som en som har født.

 

Barseltrening hos noen som har spesialisert seg på det er ikke så dumt noen måneder før du går videre til helsestudio ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...