Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hva synes dere om det? Hans er et navn som går igjen i alle slektsledd i min slekt helt tilbake til 1800-tallet. Hadde vært koselig å bringe det videre.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Føler det blir litt "krasj" siden Hans er et godt og solid navn mens Lukas er hentet rett ut fra navnetoppen 2007. Men for all del, et nydelig navn, og bra du har Hans foran og ikke bare Lukas.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Blir det ikke litt han Slukas? Jeg kjenner en Nils Lukas, han bruker bare Lukas. Forøvrig synes jeg Hans er et kjempefint navn! Helle
Synnøve_Solbakken Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Helt greit, men syns nok ikke Lukas er det som passer best til Hans. Hans Kristian Hans Martin Hans Erik Hans Petter
Vipsenmamma Skrevet 9. oktober 2007 #5 Skrevet 9. oktober 2007 Enig med Kajsa og slenger på Hans Jørgen og Hans Olav.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Enig med Kajsa jeg også! Da ville jeg heller brukt Hans på førstemann og så spart Lukas til evt. andremann. Hans Martin liker jeg godt! Eller bare Hans :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 Helt greit, men bare Hans er bedre. Eventuelt noen av de andre kombinasjonene som er foreslått her.
Vannmann35 Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 "Han slukas" blir det - ingen god match. Dropp populære Lukas og gå for Hans Erling Hans Kristian Hans Martin Hans Fredrik Hans Olav e.l. navn :-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #10 Skrevet 9. oktober 2007 Bring det videre!!! Tøfft med oppkalling og tradisjon! Synes kombinasjonen ikke var det aller aller beste siden begge endte på s, men det går helt greit.
Vannmann35 Skrevet 9. oktober 2007 #11 Skrevet 9. oktober 2007 Ha, ha - antar du refererer til innlegget mitt om Lukas Aurelius :-) Hans Aurelius er et fint navn, men ville ikke være mitt førstevalg - det er Hans Kristian - som da er litt mer vanlig (og kjedelig for noen) enn Hans Aurelius...
Vicky 83 Skrevet 9. oktober 2007 #12 Skrevet 9. oktober 2007 Går greit, men ville valgt et annet mellomnavn. Hans er veldig fint og fungerer flott alene, men om du vil ha to navn er mitt forslag Hans Didrik ( kan uttales både Diddrik og Didrik). Hans Fredrik er også fint.
Synnøve_Solbakken Skrevet 9. oktober 2007 #13 Skrevet 9. oktober 2007 Glemte Hans Jørgen, takk for at du føyde det til Vipsenmamma. Jeg kjenner til og med en Hans Jørgen Kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå