Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Spør anonymt, og lurer på om noen kan legge ut på skravlesiden for meg? Her jeg bor er det bare en lege. Det er to stillinger men den ene er ikke besatt, og der er det en vikar å tar unna en gang i blandt. Om man skal ha time hos lege her kommer man til den ene som er fast. Og han er en ung, kjekk mann som vi også omgås med på fritiden, men jeg møter han også i jobbsammenheng. Nå siden jeg ble singel har jeg "vært litt rundt omkring" og burde vel for lengst fått tatt et lite utvalg av tester og sjekka at alt er som det skal down under. Har aldri hat problemer med å være til GU eller bli undersøkt på noen måte. Men syns det blir så rart å gå til xxx for dette. Kan jeg ringe legekontoret i nabokommunen og få meg en time hos en kvinnelig lege der feks? Blir dette meldt til min fastlege? Tener ikke på å bytte fastlege, kun for denne ene gangen.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Du kan bestille, i hvilken grad det blir rapportert vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Du kan jo be ham henvise deg til en gynekolog, eller du kan gå til en gynekolog som er privatpraktiserende....litt dyrt det da.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 For de som måtte lure: det er ca 4 timer i bil til nærmeste gynekolog, men bare en halvtime til nabokommunen. Og vil nødig måtte bruke en hel dag på dett. Annet enn det er jeg helt enig i at gynekolog hadde vært veldig enkelt og greit.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 du har rett til å gå til en annen lege , men du må betale litt mer, du er heller ikke prioritert.(mange kontorer hevder du Må gå til fastlege men det er ikke tilfelle iht. lovverket) legen vil heller ikke sende over journal hvis ikke du ber om det eller rapporterer ikke noe om du ikke har hiv eller syfilis..det meldes til staten for de har registere for det. (anonyme registre...bare registrere antall tilfeller)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå