Forskeren Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Vi skal kjøpe nå, står mellom en Jøtul 373 og en Contura 510. Noen som har lignende og er dere fornøyd? Og får dere fyrt i ovnen med småbarn? (har de lært seg å sky ilden...?)
St.Sunniva Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Skal også kjøpe Jøtul F373 :-) Men har ingen erfaring med den eller den andre du spør om
*Kleopatra Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jøtul F250 har vi (men hos oss går ikke det lange rører helt opp i taket, men kun en halvmeter opp før det vrir seg og går inn i pipa). Jeg synes den er stilig, koselig å se på flammene. Varmer godt gjør den også. Men i fjor fikk jeg ikke fyrt før mini var i seng, han synes det var så fascinerende å se flammene der inne og ville ta på hele tiden. I år skjønner han derimot hva "au" betyr, så nå tror jeg det går bra.
Forskeren Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. oktober 2007 Bianca og sjarmøren: Har dere den ved siden av pipa så fronten vender rett fram eller på skrå i hjørne? Vi "forsker" mye på dette nå fordi vi vil at den ska ta minst mulig plass av rommet...
*Kleopatra Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Her står peisen rett foran pipa/muren, slik at fronten vender fram ja. Det funker bra slik som planløsninga er her.
frøkenfryd:) Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 vi har linux 1 fra nordpeis og en sånn innbyggings peis. gleder meg til å få fyr i de:)
sak66 Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Hadde en gammel kamin før,og har en ny, stor Jøtul peisovn nå(husker ikke nr.).Uansett,har aldri hatt problem med at noen av ungene har hatt lyst til å røre den,men uhell kan skje,har hørt om unger som har falt og brent seg og pga.jeg er dagmamma kjøpte jeg et beskyttelses-gitter rundt ovnen.Det tar litt plass,men er enkelt å fjerne også om du ikke trenger det hele dagen.Kjøpte vårt på Maxbo,tror det var ca.400-500 kroner,men har hørt det finnes andre steder også. Er forresten fornøyd med Jøtulen,varmer raskt opp,har en slags sirkulasjonsvarme(?),og den hoder lenge varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå