Gå til innhold

Sykehuset i Arendal - noen med erfaring der??

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn til samtale ang keisersnitt, dette fordi jeg har fått problemer med hofta, har bekkenløsning som så mange andre i tillegg, venter stort barn (igjen) og det er foreløpig seteleie - har 5 uker igjen til termin... Har hørt mange si at man sitter der uten å bli hørt, og at det skal mye til...noen med erfaring fra sykehuset i Arendal så vil jeg gjerne høre om de...

Fortsetter under...

Jeg var førstegangs uten medisinisk grunnlag, men fikk ks etter eget ønske.

Jeg hadde to samtaler med en spesialutdannet jordmor, koselig dame. Men jeg var veldig bestemt, syntest det var greit å snakke med noen, men samtidig ikke åpen for vaginal fødsel. Så var jeg på samtale med lege og fikk innvilget. Han prøvde selvfølgelig å overbevise meg om fordelen, klart det. Men jeg var ikke "til å rokke" (uttrykket står i journalen min...).

Jeg har også hørt om flere andre som ikke fikk innvilget ks, selv om noen hadde gruesom fødsel nr.1. Jeg vet ikke hva de sa eller hvorfor de ikke fikk det gjennom, men min erfaring sier, at man kommer lengst med å være tydelig og bestemt, samt å vise at man er opplyst ang fødselsmetode. Og selvfølgig aldri vise tegn til at vaginal fødsel er en mulighet. Det var helt utelukket for meg og det ga jeg uttrykk for.

Hei... oppdagering fra sykehuset i går...

snakket lenge med jordmor, hun forsto hva jeg ville og at jeg hadde oppdatert meg om hva som skjer ved et k.snitt...så var det inn til legen... det var som å snakke med en jævla vegg!!!!!!!!!!!!! Gikk etterpå ned til bilen gråtende langs veien, kunne bare ikke stoppe det...satt meg i bilen og fortsatte å gråte der...ingenting hjalp... hvem er vel de som skal bestemme om jeg skal trøkke ut eller bli kutta opp....! Føles helt jævlig....rett og slett.... Skal tilbake igjen den 2 november...håper jeg bare da får en annen lege, som forstår...og ps- spurte legen på slutten om hun hadde barn selv - nei svarte hun...godt å snakke med en lege om vaginal fødsel - og som aldri har hatt en selv!!!!!!!!!! NOT!!!

Huff. Det var ikke noe festlig å høre.

Men IKKE vent til 2.nov. Det er jo bare få dager før fødsel, det hadde jeg ikke klart. Du merker, de forsøker å dra tiden så lang til at fødselen begynner...

Og få en annen lege. KREV det. Si at du ikke kom overens med denne, at du føler deg hverken respektert eller alvorlig tatt. Hvis du har følelsen at du ikke bli hørt eller dine argumenter tråkkes ned, da er det jo helt nytteløs å snakke.

Sa hun blankt nei? Og hvis ja, hvorfor? Begrunnelse? STÅ PÅ!

...skal til legen min igjen på mandag -må sjekke bl.trykket igjen. Da tenkte jeg å si at jeg følte meg overkjørt... Jordmoren sa til meg på tlf at jeg skal jo inn til kontroll den 2 nov - ja, to uker før termin... det er som du sier - de drar tiden så langt som mulig... :(

Nyttesløst å snakke -ja...var ikke noen vits i å snakke med henne i det dele tatt... hun har selv ingen barn -greit hun vet mye om ting - men hun kan jo trykke ut noen unger selv og så bedømme om jeg skal trykke eller få k.snitt.. føles rett og slett bare håpløst hele greia...skulle hatt med meg noen som kunne snakke de til fornuft...sambo han klarer det ikke -han bare skjønner ikke hvorfor de bare sier nei! Det ble liksom ikke noe blankt NEI - men bare liksom som at: vi skriver opp at du har blitt lovet epidural...og når jeg skulle gå så var det liksom jeg som måtte henvende meg for å få øyekontakt og si hadet - jeg var som luft hele tiden! Kontaktet sykehuset i kr.sand i dag -de sa jeg kunne få henvendelse for å snakke med en lege der -men føler det blir nyttesløst - har liksom også litt lyst å være i arendal sånn at jeg får mine nærmeste rundt meg...har to små jenter som skal hilse på også... kjipe greier..... (du kan jo ringe dem opp du og kjefte -haha, vel, sorry - litt dårlig humor...må jo prøve å le litt)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...