Gå til innhold

Ang stønad til barnepass... Har jeg mulighet til å få det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo ikke alene, er gift, mannen har fast inntekt, men det er jo ikke allverdens da. Jeg har kun lørdagsjobbing, men skal snart i gang med oppkjøring til buss... Bgh koster jo litt da for to barn på fulltid, jeg er jo i utgangspunktet arb.ledig, jobber 2 av 3 helger kan du si...

Kan jeg ha krav på stønad til barnepass? Hadde vært litt hjelp i det nå....

Fortsetter under...

Skrevet

Er mannen du er gift med far til barna? Såfall får du det ikke.

Og hvis han ikke er faren, har dere vært samboere/gift i mer enn 12 av de siste 18 månedene? Da får du det heller ikke.

Kan du ikke heller redusere utgiftene med å ha barna der på deltid? Eller må du ha de der på fulltid, med tanke på at du jobber kun helg?

Skrevet

Nei det har du ikke.

Men du tjener vel under 60000 i året?

Da skal mannen din i skatteklasse 2

Skrevet

hvor mye har dere tilsammen i mnd ? har dere 25000 eller mindre får dere redusert gjennom kommunen.....

Skrevet

ikke alle kommuner som har slik ordning...

Skrevet

oki, trodde det var samtlige steder jeg....rart det er forskjell liksom :-O

Annonse

Skrevet

Er gift med barnefar ja :)

Saken er jo den at jeg var sykemeldt en periode, skulle egentlig gå tilbake til den jobben jeg hadde, men ting viste seg å være utrolig vanskelig for sjefen å gjøre, så jeg sa opp. Derfor har jeg ungene på fulltid der. Planen er vei ikke egentlig at jeg bare skal jobbe lørdagene resten av livet da :P Har fått jobb, men kan ikke starte der før allefall over nyåret... praktiske ting som oppkjøringa til buss og slike ting må jeg nesten ta hensyn til da... Men uansett så søker jeg andre jobber, tilfelle jeg finner noe jeg virkelig vil ha... Da er det ganske så kjipt å bare ha ungene halv plass om jeg får en full stilling....

Skrevet

da har du vel rett på dagpenger etter en karantene på 8 uker?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Morsomt at det skulle komme et inlegg om dette.

I går fikk jeg vite av en venninde, at hun fikk dekt barnehageregningen til minstemann, og sfo-regningene til de 2 største, gjennom barnevernet. Jeg inbiller meg at hun er "blandet" inn i de siden hun fikk de 2 første før hun selv var myndig.

Nå er hun gift, og har et barn med mannen sin, og bv dekker bhg også for det barnet!

Skrevet

Nei, for jeg hadde ikke inntekt i fjor.... Det er visst det de går etter....

Skrevet

I slike kortvarige økonomiske problemstillinger er sosialkontoret tilgjengelige.

Skrevet

ja, du må ha tjent minstebøpet i fjor eller i løpet av de siste 3 årene.

Skrevet

ja, og jeg har vært i permisjon og vært lærling så det telles visst ikke som inntekt....

Annonse

Skrevet

Da er vi pent nødt til å selge huset, bilen og bikkja.... Snakka med de på nav da jeg var å hørte om dagpanger. Og det er serdeles lite aktuelt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...