Gjest kookoo Skrevet 8. oktober 2007 #1 Del Skrevet 8. oktober 2007 Dette er så utrolig vanskelig, og man hører så mye fra alle rundt seg at jeg blir bare mindre klok på hva jeg burde ha av vogn. Nå håper jeg inderlig noen av dere kan komme med noen klargjørende anbefalinger til meg. Jeg har i hvert fall klart å få fram noen kriterier for kommende vogn. - fire hjul (forstår at det er mest stødig i terrenget?) - stødig i skog og mark (har hund så det blir mye tur og aktiviteter) Et viktig kriterium! - bor i 5.etg uten heis, så vogna må være enten kombi eller lett duo. Uansett, helst lett å bære. - ta liten plass sammenlagt i bil (et lite hundebur skal jo helst også ha plass bak i bilen) - helst at det finnes et bilsete som kan kombineres med vogna det første året. Til slutt kan jeg nevne at vi har sett på bugaboo og mutsy. Håper inderlig dere kan bistå med deres erfaringer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. oktober 2007 #2 Del Skrevet 8. oktober 2007 Først vil jeg si at det er en myte at 4-hjul er mer stødig i terrenget. Har en 3-hjuling som faktisk er mer stødig og mer brukervennlig i terrenget enn 4-hjulingen vi har. Men det varierer selvfølgelig veldig mellom de ulike merkene. Jeg har en OTH urban jungle og er superfornøyd. Verdens beste vogn å trille (og jeg har prøvd mange). Den er lett og lett å legge sammen. Aberet er at den blir lang når den er sammenlagt. Men den går fint i bilen sammen med hundebur. Jeg har ikke prøvd bagen til vogna for jeg kjøpte sportsvogna. Men skal kjøpe bagen nå til nr 2 kommer. Nå vet jeg ikke om bilsete kan klipses på. Du må ikke finne på å kjøpe bugaboo hvis du skal gå mye i terrenget. Det er nesten så den ikke egner seg på asfalt engang..... Men tøff er den. En annen vogn jeg vil anbefale er TFK joggster twist. Den er også super altså! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10584748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 8. oktober 2007 #3 Del Skrevet 8. oktober 2007 TFK Joggster Twist el. III oppfyller alle de kriteriene borsett fra at den har 3 hjul. Men fordet er den dønn stødig og super på alle underlag. Bagen klikkes lett av og på og er stor så den kan brukes leeeeenge. Kan ikke tenke meg at det er mulig å få en vogn som er mindre sammenlagt når den er så stor og solid opplsått. Finne med adapter så så godt som alle bilseter kan brukes på den. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10584844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bægge dætern Skrevet 8. oktober 2007 #4 Del Skrevet 8. oktober 2007 hvis du med marka mener skogsbil/grusvei er ikke fire hjul avgjørende for stabilitet. hvis det er veldig ujevnt tereng er min erfaring at en stødig trehjuling med fast fremhjul er lettere å holde og manøvrere. den kan kjøres som trillebår over grøfter ol. selv har jeg joggster (ikke twist) og er sjeleglad for de gode bremsene. hvis hunden din går i bånd og drar litt slik at hånda di beveger seg må¨du ha vogn du kan styre med en hånd, det er lettere med fast fremhjul, spesielt i bakker og på ujevn veg. på grusen er det viktig med fjæring, for det rister. lufthjul vil nok være best. inne på butikken er det jo helt glatt og jevnt underlag og det som virker smidig der kan være skranglete på grus og brostein. mange vogner har adaptere til bilsete. jeg vil anbefale tfk joggster, bagen er romslig og lett å bære, den blir liten sammenlagt, du får sikkert ramma inn ved siden av buret og baggen oppå buret eller i baksetet. det er ikke sikkert det blir så lett å ha både vogn og bur i bagasjen, det spørs hva slags bil du har.....i vår stasjonsvogn går det ikke pga bilens hjul som er "bygd inn". hunden vår sitter siden av vogna uten bur.............. : ( jeg tror desverre at mutsy blir lett skranglete og fler her inne har klaget over at baggen siger ned i fotenden...... bugaboo har kanskje litt små hjul? gå inn på vogndilla.no, der har "alle" bugaboo, masse erfaringer der..........spør hvor mye de er i skogen : ) håper du ble litt klokere, ta deg god tid med vognvalg : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10584925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kookoo Skrevet 8. oktober 2007 #5 Del Skrevet 8. oktober 2007 :-D Tusen takk, dette hjalp mye! Jeg tar med meg alle tilbakemeldinger videre. Etter det jeg har sett fra vogndebatter er det ikke så mange som har direkte erfaring med bruk av vogn i turområder alla traktorveier og brede stier, så deres svar setter jeg stor pris på! Hunden min er en ganske liten type, men det er utrolig hvor mye plass den trenger allikevel... Er jeg heldig så dukker flere opp med sine erfaringer.... ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10585221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bægge dætern Skrevet 8. oktober 2007 #6 Del Skrevet 8. oktober 2007 jeg har det! går hver dag på stier, over jorder, pukk og røtter. triller opp og ned en slalombakke og tar noen dristige snarveier.hunden flyr rundt som den vil : ) går nesten aldri i bånd. jeg har som sagt en joggster. før babyen var sterk nok til å sitte selv tålte hun ikke så mye risting så jeg måtte gå sakte og ofte trille på fremhjulet, det hjalp også å støtte opp rundt kroppen med tepper/dyne. i den perioden hun lå i bag var det bedre demping i emmaljunga vogna (som vi også har), der understellet "henger" i fire pkt over hjulene. fjæringer med fjærer er stivere og virker best med litt tyngre barn. det ble en avveining hver gang for firhjulingen ble jo ofte for bred i skogen, mens trehjulingen måtte jeg ta det litt med ro med...... nå som jenta sitter bruker vi bare trehjulingen på turer og så sover hun i emmaljungaen og har den på lange byturer og besøk. skulle jeg hatt bare en vogn hadde det nok blitt TFK en som hadde vunnet for den er god å sove i også som sportsvogn...... nå ble dette veldig langt og detaljert, men, men.....ikke så ofte jeg heller treffer noen med ekstremturglede : )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10585648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmmmamman Skrevet 8. oktober 2007 #7 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hei! Jeg kan prøve å hjelpe!! Har nettopp "anmeldt" Mutsy Urban Rider på et annet innlegg ang Mutsy, så jeg orker ikke ramse opp alle plussene og minusene en gang til.. MEN; Bor på gård, triller tur daglig på skogs- og grusvei og til alles store overraskelse triller jeg Bugaboo!! Nesten litt overrasket selv også, for jeg hadde aldri i min villeste fantasi forestilt meg at den skulle fungere så godt på grusvei og skogsvei. Men det gjør den altså! Var en langhelg i Oslo for 3 uker siden og hadde ofte problemer med asfaltkantene der. Også jeg som trodde jeg hadde en byvogn:) Det som var viktig for oss i valget av vogn var at den er lett (kan løfte Bugabooen med en hånd uten ungen i:), mulig å klikke på maxi-cosien, og at den er liten sammenlagt. Det finnes adapter til maxi-cosi, peg perego og graco-bilstoler vet jeg, mulig flere.. Sammenlagt blir den liten og nett, litt større med bagen enn med sportssetet, men det ser du godt hvis du sjekker bugaboo.com. En stoor fordel med Bugaboo kontra Mutsy er at bagen er mye større. Kan brukes lengre. Det er også praktisk at bag og sportsdel monteres på samme ramme, så når du skal lagre en av delene tar de veldig liten plass. Hvis jeg skal komme med noe negativt er det at jeg savner alle lommene som var på Mutsybagen:) Når veien heller mye mot den ene siden må du også "kompensere" litt når du triller for at den ikke skal trille til siden. Skulle du mot formodning kjøpe og ende opp misfornøyd er bruktprisen på Bugaboo blant de bedre:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10591240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #8 Del Skrevet 8. oktober 2007 det finnes bilstoladapter til OTH. Passer de fleste seter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10584669-jeg-har-noen-kriterier-kan-noen-hjelpe-meg-videre/#findComment-10592291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå