Gå til innhold

Boblebad og basseng..ikke bra under svangerskapet???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er skadelig på noen måter å ta boblebad og svømme i basseng når man er gravid? Er i uke 12 nå,og er veldig gla i å svømme..men vet ikke om det kan være skadelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basseng er ikke noe problem, tvertimot er det veldig bra å svømme når man er gravid. Flyter godt gjør man også etterhvert ;-))

Boblebad skal man være forsiktig med pga bakteriene som ofte florerer i boblebadene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta boblebad hjemme, men ikke på offentlige plasser.

Du skal være forsiktig med boblebad de første 3 månedene på fare for spontanabort og den siste måneden før fødsel da slimproppen kan ha gått uten at du merker det og babkerier osv. kommer lettere inn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblebad er ikke noe lurt,samme som massasjestoler...

ei jeg kjenner fikk tvillingene sine 3 og halv mnd før termin pga boblebad,gikk heldigvis bra der da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og mannen har nett kjøpt boblebad, kjempe kjipt ikke å kunne få prve det eller noe.. er 7uker gravid så det er nok ikke lurt de da i følge det de skriver her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff..jeg tok boblebad i uke 4... men har ikke merket noe etter det..satt ikke oppi i mer enn 8 min. på et offentlig bad.. har ikke hatt blødning el. noe. er uke 6 idag...tror dere d går bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok helt bra

 

Jeg var også ca 4-6 uker på vei da jeg satt i over en time i en uteboblebadestamp. Nå er jeg 11+5 og alt går bra her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i bassenget hver uke her..men tar det med ro da..er sammens med gutten min på 5mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen min på første kontroll ang massasjebad. Vi har nettopp kjøpt ett sånt bad for å ha ute, å det var ingen fare. Eneste at temperaturen ikke skal overstige 38 grader. Bare boble i vei dere som har private boblebad. Men husk temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det med tempratur vanlig karbad også?

Bader veldig mye og tror nok tempen er over 40....

Hvor har du lest dette isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Fant denne meldingen inne på doktoronline angående varme bad.

 

http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=813444

 

Skadelig med varme bad?

Jeg elsker å bade i skikkelig varmt vann (45 grader.) Er 30 uker gravid. Kan dette være skadelig for fosteret?

 

– (Anonymous)

 

 

Skadelig med varme bad?

Du kan godt bade i varmt vann, men man er ofte mer ømfientlig i forhold til veldig varme i svangerskapet, så det er ikke sikkert du ønsker å ligge der så lenge eller å ha det fullt så varmt. Du skader ikke fosteret ditt ved et slikt karbad.

 

 

– Trine Endsjø, jordmor

 

 

Jeg har også et boblebad (jacuzzi) ute hjemme, var også veldig usikker på om jeg kunne bruke det eller ikke. Har det nå på 38 grader, det kan jo ikke gjøre så mye hvis det er ca.kroppstemperatur. Men boblene kan jo kanskje ha en innvirkning, jeg håper flere kan svare på om disse tingene, kanskje en jordmor kunne lagt inn et innlegg på hva som faktisk er riktig, så vi ikke gjør noe vi kommer til å angre på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...