solstjernen - seksbarns mor Skrevet 8. oktober 2007 #1 Del Skrevet 8. oktober 2007 Og sengen er tørr. Eg var fult forberedt på å bytte på seng og jenta i løped av natten, men hun klarte å holde seg tørr. I går kveld sleit me litt å få lagt henne - hun gikk å lette etter bleier i skapene på badet. Me har snakket med henne om at når det var tumt for bleier så skulle hun sove uten. Har til og med hatt netter den siste uken der hun har vore sur for me har lagt henne med bleie. Men i går kveld var det omvendt. Da ville hun ha bleie på. Lette og lette etter disse bleiene. Men etter mye diskutering og kos så fikk me henne i seng. Eg tok henne med på do rett over 12, men jenta var så langt borte at hun ikke klarte å tisse. Klokka 4 i natt våkna eg av hu, da tok eg henne med på do igjen og hun klarte å tisse litt. Våknet av henne igjen klokken 8 - like tørr. Kjempe stolt mamma sitter her... hun er bare 2,5år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 8. oktober 2007 #2 Del Skrevet 8. oktober 2007 SÅ bra!! FLinke lillePia!! Det kan vi bare drømme om her i huset!! :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 8. oktober 2007 #3 Del Skrevet 8. oktober 2007 Gratulerer! Så flinke dere er; bade lillepia og storepia... Her er dotrening helt UT. Hyler og skriker som om han skulle ha falt i do i sitt tidligere liv bare vi foreslår å sitter der litt..*sukk* Også han som ploppet så stolt i do for et år siden....vel,vel. Vi stresser ikke...bare 'tilbyr' toaletten av og til for å se om porselensskrekken har lagt seg :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 8. oktober 2007 #4 Del Skrevet 8. oktober 2007 Må henge meg på og berømme dere begge to! Det krever virkelig en solid porsjon innsats fra foreldrene også for å få dem tørre, ikke MINST med en slik natteoppfølging som du beskriver her... Det er nok leeeeenge til vi kommer så langt som til tørre netter så lenge vi ikke er i rute på dagtid engang... Men jeg stresser det ikke heller... Det kommer når det kommer!! ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 9. oktober 2007 Natt to gikk like bra - men er innstilt på uhell. Slikt må få komme, det lærer hun jo av. Håper hun ikke skjemmer meg helt bort... hehe. Ja det kommer når det kommer. Men så er hun også mitt tredje barn. Det gikk ikke så bra med mitt første barn. Da sleit eg litt ja... hehe. Lykke til alle småbarn og foreldre som skal slutte med bleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaL Skrevet 10. oktober 2007 #6 Del Skrevet 10. oktober 2007 Beklager, men jeg blir nok en liten gledesdreper her. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er så stor stas når jenta er tørr fordi dere tar henne med på do? Et barn er ikke tørt før det våkner selv at det må på do eller at det klarer å holde seg hele natten uten å tisse på seg. Det er faktisk ganske så mange leger som fraråder den metoden dere benytter for å få barnet til å slutte med bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 10. oktober 2007 Nei da du er ingen gledesdrer Eg har gjort det slik med mine 2 andre barn også, og vet at min mor og min svigermor gjorde det så og si likt. Både barnelege og helesøster her har sagt at det er helt grei måte å få prosessen i gang. Så eg gjør det slik til hun selv våkner av at hun må på do. Første natta fikk hun ikke til å tisse da eg vekte henne. Klokken 4 og 8 våkna hu selv. Samme 2 natt. Men i går kveld var hun mye urolig og siden hun var våken så spurte eg om hun skulle gå på do. Svarte ja, men ikke en dråpe kom - dette var i 23.00 tiden. Klokka 2 våkna eg av henne igjen og tok henne med på do. Bittelitt fikk hun til. Stod opp klokken 8, da tisset hun i pysjen før me fikk komt oss til do. Syns hun er kjempeflink, selv om me bare er i startfasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå