Gå til innhold

offentlig / privat ?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej alle sammen

Jeg har været i gennem div pergotimekurer og insemineringer uden held og næste skridt bliver IVF. Det jeg så er meget i tvivl om er om vi skal vælge beh i det offentlige eller private regi - det er jo mange penge der drejer sig om.... Er bange for at jeg bliver gal af ventiden i det offentlige, men samtidig bange for at jeg lader føelserne og min utålmodighed styre hvis vi vælger privat. Er der nogen her der ved hvor lang ventetiden mellem ivf-forsøgene er i det offentlige, kan ikke klare at høre at der ikke er kapasitet til mig !! Hvilke private klinikker og offentllige kan i anbefale i Oslo?? Er også i tvivl om hvis vi vælger privat, om det skal være her eller i DK. I DK kan man få tilbudt assisted hatching hvis man er ældre end 38 og efter hvad jeg har læst mig til en god ide for os der er opppe i årene, Har 1000 andre spørgsmål og ikke nogen jeg kan spørge, bare folk der potentielt kan tjene mange penge på mig... har prøvet at tale med den gyn jeg indtil nu har fået beh hos, men ham kan jeg åbentbart ikke bruge til noget - siger bare at alle kneb gælder....

Beklaker det blev noget rodet, men det er sådan min hjerne er lige nu....

Annevande

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring og mening: Da vi hadde prøvd leeeenge og endelig fant ut at vi ikke klarte dette på egenhånd, var vi aldri i tvil om å velge privat. Vi satte oss på liste i det offentlige, men der er det jo 7-12 mnd ventetid og vi følte vi hadde ventet nok... Valgte Danmark fordi vi måtte ha ICSI, noe de har mye lenger erfaring med der. Selv om jeg "bare" er 26 år anbefalte klinikken assisted hatching etter de hadde dyrket litt på eggene, så enda en grunn for at vi er glad vi valgte DK.

Var hos Maigaard i Århus og kan ikke få rost de nok!!! Før vi dro ned hadde jeg en del spørsmål, sendte sikkert 20 mailer og fikk alltid hyggelig svar etter max 1 time. Da vi kom dit, var det helt utrolige mot oss og vi fikk kjempegod behandling. Det ser også ut til at dette 1.forsøket er vellykket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...