Marthe&AliceEmilie Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Er det noen flere her som har barn med dette?? en liten blodsvlst (godartet) på kroppen... mi har et i hårfestet og en nedentil.. den nedentill holder på å forsvinne.. Hva gjør man viss de ikke forsvinner og blir sjennerende for barnet?
MikroMidas Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Begge mine har hatt storkebitt i nakken. Eldstemann på 3 ble kvitt det for en god stund siden, dessuten er det så mye hår der nå at det hadde ikke syntes likevel. Veslejenta sitt er også snart helt borte. Hun er 16 mnd. Kan ikke huske å ha sett voksne med storkebitt i nakken, men som regel er jo håret der da. Andre vanlige fødselsmerker kan man fjerne med laser f.eks. Det er visst en laaaangdryg behandling.
Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 jenta har i nakken , er 1 mnd gammel. blir nok ikke sjenerende, hun får jo hår der... eg hsr visst selv også. visste det ikke før for en mnd siden, det ligger jo under håret!
Flate pupper Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Unnskyld uvitenheten, men hva er storkebitt? Bare lurer på om det har noen sammenheng med mitt eget innlegg rett nedenfor her ang. klumper i huden..?
Marthe&AliceEmilie Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2007 Storkebitt" eller kapillært hemangiom som det heter på latin, er det vi kaller ofte fødselsmerke og er litt diffust rødt, ujevnt begrenset og lokalisert i pannen, på øyelokk og i nakken. Det blekner i løpet av de første årene. "Jordbærflekk" eller kavernøst hemangiom som det heter på latin, er mer frambukende, lilla-røde, bløte og ofte store. De finnes ikke ved fødsel, men kommer etter 1-2 uker etter fødsel. De forsvinner som regel før ved 7 årsalderen, 50% før ved 2 årsalderen. Den største forskjellen ligger i når de oppstår, og størrelsen og tykkelsen.
Marthe&AliceEmilie Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2007 må nok være jorbærflekk hun har.. for det stikker litt ut.. ikke mye men litt.. for meg har det jo ikke noe og si... hun er jo værdens nydeligste.. bare litt lei av at alle spør hvorfor hun har sånn
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Lille trille hadde et i pannen, over det ene øyenlokket og i nakken da hun ble født. Det over øyet er helt borte, det i nakken ersvakt, svakt. Det i pannen ser man bare når hun blir sinna:) Hun er 8 mnd.
Galskapens overhode Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Jenta mi hadde storkebitt i pannen og i nakken.. Det i nakken er veldig synlig enda den dag i dag.. 4 år.. Men ikke sjenerende siden hun har langt hår, og det nederste av flekken går nesten ett i ett med hårfestet..
Dotten Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Snuppa vår har det karakteristiske V-tegnet i panna, pluss at det var litt på neseryggen og det ene øyelokket når hun var liten/nyfødt. Hun har også også merke i nakken (men dette synes ikke lenger, p.g.a. håret). Ellers har hun noen få flekker nederst på ryggen, ved bleiekanten, men disse er også omtrent borte. Vi kan fortsatt se V-merket i panna, men mest når hun blir varm, gråter o.l. I følge sykehuset skulle dette forsvinne i løpet av første leveår, men i hvert fall innen hun ble 4 år. Som sagt kan vi fotsatt se det, og hun har nå akkurat fylt 2 år. Så lenge det ikke synes mer enn hva det gjør i dag, og det mest sannsynlig vil forsvinne helt, kommer ikke vi til å gjøre noe. Meeeen, om hun hadde hatt et veldig sjernerende merke i ansiktet, ville jeg klart gjort noe med det. Vet akkurat hvor lite "gøy" det er med føflekker og fregner o.l. da jeg selv dessverre har en million av dem.... men ikke i ansiktet da!
Svinesteika. Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 Dattera mi har det i nakken. Hennes far har det også. Det blir dekt av hår,så det vil ikke sjenere henne senere, men noen har det jo på steder som er mer synlig. Du kan jo spørre helsesøster hvis du er bekymret. Eller se om du kan finne noen opplysninger på nettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå