Gå til innhold

Hasj og amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med folk som drikker da? Syns alkohol er verre enn hasj.. forandrer ikke personlighet etter en joint eller et par bongtrekk, men etter to tre glass vin kan man fort miste seg selv.. Hva er verst?

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg der. jeg synes det er værre at foreldre drikker, enn at dem tar seg en blås. er ganske stor rus forskjell der. men det vet jo ikke alle folk her som er så i mot hasj. hasj er ett ulovelig rusmiddel og dermed er det ille, og alle som driver med det er dumme.

så en dokumentar for noen år siden, var 4 fremste eksperter på alle typer rusmidler også alkohol. hvis dem skulle ha valgt 1 rusmiddel som skulle vært lovlig ville dem alle valgt hasj. det er fordi det var minst skader og du blir ikke fysisk avhengig av det.

alkohol dreper hjernecellene, mens hasj bedøver.

så til alle dere hasj motstandere: drikk den j... alkoholen deres, så tar vi andre oss en joint og slapper av. så skal vi se hvem som er glupest til sist.

vet ikke helt hva jeg tror om det går i morsmelken eller ikke, men hvis en gjør som alle dem som drikker tror jeg ikke det er noe problem. det skal jo en viss mengde til for at kroppen skal få noen virkning. så venter man i sånn ca 12 timer, tviler jeg på at det er igjen noen menger som kan gjøre skade. (hvis det i det hele tatt er noen fare)

hasj er en plante!!! ikke noe som er kjemisk fremstilt.

• 7 måneder senere...
Skrevet

jeg røykte før jeg fikk unger men jeg kutta ut alt annet da også det.

men siden jeg gikk lenge på hyppigge urinprøver etter min første graviditet,vet jeg at kan det ta opp til 6-8uker før hasjen er helt ute av kroppen,avhenger av forbrenning osv(så lenge de er i kroppen er det i melken,men til høyere verdier til skadeligere)

hasj er faktiskt mer skadelig for en baby en noen av de sterkere stoffene.Jeg er fortsatt rusfri 7 år senere men levere fortsatt urinprøver 1 gang i mnd,(i starten var det 3 ganger i uka) under behandling hver eneste dag.

jeg kommer aldri til å si hvordan andre skal leve men,hva om du blir tatt hva om du får en bekymrings mld.Er hasjen verdt miste ungen din for.

Høres ekstremt ut men alle som er rusmisbrukere og som ikke har klart å gå videre,alle er fristet i utsatte situasjoner,men sett det litt på spissen.For samfunnet er nå sånn at det ikke er akseptert jeg lever med fordommer hver eneste dag.enda til jeg lever mer ordentlig en de fleste.hva er viktigst hasjen eller ungen og hva vil du savne mest?

bruk iallefall hodet nok til å heller gi morsmelkerstatning om du plent setter egne behov foran den minste.Regner mesten med at du er relativt ung men håper du forstår hva konsekvensene av handlingene dine kan føre til.... jeg kjenner mange som har mistet barna og seg selv på grunn av lignende tabber.og mister en babyen sin er det ikke bare å få den tilbake.... lykke til som mor voksen og medmenneske

Skrevet

eg vet ikke hvilken verden du lever i men jeg kan fint flytte dit.

vi trenger en oppvåkning.

viss livet var så så så ja

Etter å ha vært i behandling i 1,5år dette er vel ca 6 år siden men allikevel.de prøvde å finne feil med oss slik at vi skulle få intensiv oppfølging da det ikke var noe.fikk vi en bekymringsmld like etter vi reiste hjem fordi vi røykte vanlig røyk inne....

ikke hasj nei vanlig tobakk...Dette er selvfølgelig ikke grunn til å bli fratatt ungene men slitsommt var det allikevel,saken ble henlagt men vi måtte snakke med barnevernet før det skjedde.

så når alle dere får alt til å høres så lett ut blir jeg bare sliten, sliten hver gang jeg søker jobb,går til tannlegen,hver gang jeg må på sykehuset,hver gang en av ungane begynner på bhg skole og sfo.

hver gang jeg må brette ut alt jeg noengang har gjort for at det ikke skal gå ut over ungane mine.Og for at folks fordommer ikke skal løpe helt løpsk.En skal ikke undervudere folks fordommer når jeg fødte min siste ble alt loggført og observert,etter skrivet hvor barnevernet tydelig sa at vi var gode stabile og rehabiliterte foreldre løsna det litt men problemmet forsvant ikke....barnevernet er ikke alltid den store stygge ulven oss har de hjelpt i mot de mange fordommer vi har møtt.men verden er ikke en lett plass viss du ligger under et forstørrelses glass,ting går galt til slutt for de så gjør galne ting...ting går galt for oss som ikke gjør det....Når jeg var 14,15,16,17,18,19 ja til og med 20 år trodde jeg ikke at mine feil skulle forfølge meg resten av livet....

så faen ikke kom her og bagatelliser folks tabber alt har konsekvenser enten du ser det eller ei.....

jeg kjenner godt barnevernet og deres regler, og de har ikke et ønske om å ta barna uten grunn men et hjem hvor det daglig pågår rus er en sikker måte å miste ungene på.Og slik bør det og være unger fortjene å vokse opp med trygghet og med foreldre som er våkne og tilstede.

mvh

• 2 uker senere...
Skrevet

Dont panic,its organic sier jeg bare!!:) Jeg vil personlig tørre å påstå at alle de som skriver på denne tråden at rus"misbrukere" ikke burde få barn og stakkars barn,hasj er inngangsbiletten til all verdens ondskap er en gjeng med nissehuer som ikke skjønner en dritt og farer gjennom livet med verdens største skyggelapper!!

Jeg kommer sikkert alltid til å røyke meg en feit en fra tid til annen,slutta når vi fant ut av skulle prøve å bli gravide,men når ungen er ute kommer jeg nok til å ha røykekveld med jentene. Og bare så det er sagt så er ikke jeg noe "low-life" narkokjerring som er trygda,bor i flott leilighet,mannen min er selvstendig næringsdrivende og jeg har 5 årig utdannelse,kører bil til 400 000. Livet er flott!Weed er mye sunnere enn alkohol,når ser man noen banke kona si etter en joint for mye?

Aldri. Alkohol er gitf. Alt i måtehold og til sin tid.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! synes det er bra du er ærlig om dette.

Det er fint at det finnes en side som dette,så slipper man blande inn jordmor som du selv sier.

Kan fort bli mye mer trøbbel enn nødvendig.

Jeg har vært i samme situasjon selv og mener du burde kutte ut all from for rus så lenge du ammer.

Ja egentlig holde deg unna hasjen hvertfall for alltid.

Det gjør deg vel ikke akkurat smart?

Nei heller tvert imot.....

Har du hørt om NA? (Anonyme Narkomane)

Der kan du hvertfall få hjelp hvis du ønsker:)

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er jo dette to år siden, så får jo håpe at hun har sluttet med ammingen nå..

Hørte faktisk et radioprogram for mange år siden, da sa en lege? at det er mindre skadelig at mor røyker hasj i svangerskapet innimellom enn at hun drikker alkohol.. Jeg mener selvsagt ikke at det er greit..

Jeg er i mot all rusmidler og barn.. Både i svangerskap og etter.. Et barn kan få se sine foreldre ta en øl uten at de blir noe påvirket av det.. Mine barn hadde reagert mer hadde jeg tatt en joint.. Jeg hadde blitt mer personlighetsforandret av en joint..

Men er det egentlig verre at en person tar seg en joint innimllom og ammer, enn de som størrøyker i hele svangerskapet og etterpå når de ammer også.. Det synes jeg er på høyde, om ikkje værre..

Men som en vet så kan en joint føre til noe verre.. Litt flere kvelder, så blir det kjedelig for at det ikke virker så bra.. Så over til sterkere stoffer.. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg vært veldig streng med meg selv..

Å utfra innleggene du skriver og svarer andre med "haha, du skulle bare vist", og "at politiet ikke vet så mye" etc.. Så virker det som du har en svært ung alder, umodne innlegg.. Så får håpe du lærer med tiden.. Det har jeg gjort.. Hadde mine ungdomsopprør selv, men de er heldigvis over, og de var absolutt ikke i kombinasjon med noen barn!!! Men jeg vet hva stoff gjør med en, for å si det sånn... Å få barn er et valg man tar, å da holder en seg unna rusmidler, og sigarettter også for den slags skuld.. Og argumente "hva med alkohol da, det er jo værre".. Nei det er ikke det, for da hadde det vært ulovlig og stemplet som narkotikun.. Det har tydlig vist at hasj kanskje ikkje er så skadelig i seg selv hvis en bruker det vare litt.. Men alkoholens dagen derpå stopper ofte neste inntak.. Det er ikke det samme for hasj.. Å derfra og til missbruker er større enn fra noen glass vin til alkoholiker..

Men så har jo personer som drikker, ruser seg, og røyker i svangerskap og senere påvist mindre utdanning, mindre inteligs etc i forskninger og sprørreundersøkelser.. Så en kan jo kanskje ikke forvente bedre heller..?? eller??

• 8 måneder senere...
Skrevet

HALLO; 22:05 6.06.2008!

...."er det ikke sikkert de går videre med det når de finner ut av det"...

OOOHH, for et slående argument for å røyke! Du kjenner en sosionom som har sagt at det ikke er SIKKERT at de går videre med saken, om de finner ut av at du røyker hasj. Det er ikke helt sikkert, så da er det jo bare å røyke i vei da...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...