Gå til innhold

Hormonspiral og kløe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte inn HS, for ca 7 mnd siden. Og har klødd mye nedentil etter det. Har tatt tre soppkurer, men kløen kommer tilbake. Jeg føler jeg er ganske tørr, og må bruke glidemiddel ved sex som regel, ellers kan det bli ubehagelig.

er det noen som har lignende erfaring, og som vet hva problemet er? Jeg har selvsagt tenkt å dra til legen ganske snart, da.

Håper noen har mulighet for å svare. Dere damer med erfaring vet liksom litt mer enn legen føler jeg av og til. Han er jo mann, mener jeg....

Jeg er lei av å klø! Hvis det kommer av HS, vil jeg bare ta den ut, og satse på noe annet...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, det har jeg ikke tenkt på engang, at det kan komme av HS...

Men jeg klør veldig hvertfall!

Legen mente det var en kombinasjon av sopp og eksem hos meg, men jeg har det samme problemet som deg, veldig tørre slimhinner i skjeden. Dra til legen du, og spørr han om det kan komme av spiralen!

Og vær så snill å si ifra hva du får til svar. Hvis det kan komme av spiralen, skal jeg få den fjerna ganske kjapt jeg også...

Klem!

Skrevet

Hei, og huff.

Hormonspiral, ja. Som liksom skal være nesten fri for bivirkninger. Jeg skal aldri ha HS igjen. Hvis du leter på nettet, finner du pakningsvedlegget der. Sjekk bivirkningene. Jeg hadde 4 urinveisinfeksjoner og en nyrebekkenbetennelse. Dessuten hadde jeg konstante smerter i bekkenregion, og knusktørr (knis), og mannen min var ikke så veldig begeistra for de stikkende tråene. Vel ikke i begynnelsen ihvertfall, men etter en stund forsvant jo de trådene opp i intet! Til slutt bestemte jeg at HS skulle ut. Det var for det første veldig veldig vondt, og gyn sa etterpå, at egentlig burde jeg hatt narkose da hun tok den ut, siden hun måtte helt opp i livmoren for å hente den ut.

Selvom det er lite, er det faktisk hormoner i en hormonspiral, og dette vil jo påvirket klimaet der nede.

Men for all del, de aller fleste jeg kjenner er veldig fornøyde!

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Nå er kløen borte. Merkelig. Vel, sist jeg skrev inn om dette, hadde jeg kjøpt en soppkur som jeg skulle ta. Men så fikk jeg mensen, og tenkte at jeg fikk vente til neste dag, da mensen hadde gitt seg. Har hatt veldig korte mensener det siste. Men mensen varte i en uke. Og underveis ble kløen borte, og etterpå har den ikke kommet tilbake. Ikke ved sex engang, har jeg blitt sår. Føler at systemet der nede har blitt smurt på en måte, og er ikke så TØRR lenger. jaja, bra for meg. MEn jeg er egentlig skeptisk til spiral. Gruer meg til å ta den ut. Har hørt den på en måte gror fast der inne. Da tenker jeg kanskje det er best å ta den ut før den gror helt fast. Og heller satse på prevensjon som ikke sitter inni skjeden. Slutter nok snart å amme også, da er jo utvalget med ett mye støre:)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Uff nå fikk jeg litt bakoversveis her gitt!

Skal sette inn HS i morra for første gang etter å ha født 2 barn.

Noen som har positive erfaringer?

Har blitt gravid 2 ganger på p-piller, så det er utelukket.

HS virket jo helt supert, men nå ble jeg usikker og begynte å grue meg veldig til morgendagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...