Gå til innhold

Skjøner ikke noe jeg om magene=(


GRAVIDMedNr2*FØDEKLAR*

Anbefalte innlegg

Ser på forskjellige mageibilder nå, de har jo fåttt synelige mager allerede når de bare er 6 uker på vei osv, men livmoren har vel ikke kommet så langt opp til navlen at det er murlig å få en stor kul ved navlen allerde da?

 

Eller er det bare at magen er oppblåst`? skjønne rikke noe jeg=( er det sånn at hele magen blir større når man er gravid,eller er det bare nedre del av magen ved bekkenet som det kommer en kul av når man er tidlig i svangerskapet?

 

Noen som skjønner hva jeg mener?(kanskje litt vanskleig forklart) hehe

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de første ukene er det som regel bare luft man kan skryte på seg;)dessverre....heheheh!!

 

Mange som venter nr 2-3 kan få mage tideligere enn med førtse..

Livmoren kommer ikke opp til navlen før ca uke 15(har jeg hørt)

Dessuten er den ikke så stor at den lager `gravid`` mage på den måte...er nok kanskje en kombinasjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Der var en del mager,ja...:) Jeg har ikke begynt å få mage enda- litt over 6 uker på vei...:) Og dette er min andre ,så skal jo lixom få mage tidligere da..;) Tror nok d er sånn som hun sier over: En del luft!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja håper det =) har likosm ikke fått mage enda jeg heller er spendt på når den vises, er i uke 6 i dag=) føler meg ikke så gravid, ingen plager, men kanskje det er bra=)?

 

Var på UL i forrige uke 5+5, men da så vi ingen foster, bare plommesekken er det bra?

 

lykke til=) tenkte å spørre def siden du har født før skjønner du=)

 

klem=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle sier d er bra og slippe gravid plager...:) Men skulle gjerne hatt litt av de likevell jeg, så jeg følte meg litt mer gravid...;) hehe...:)

 

Jeg vet ikke hvordan d er med så tidlig ul, hva de ser og sånn... tidligste jeg har vært var i uke 9, og da så de heldigvis hjertet...:)

Får håpe alt er bra...:):) Er vell liten sjanse for att du skal få en sånn opplevelse som forrige gang igjen... *krysserfingrene*

 

Her er noen erfaringer jeg fant på snart mamma(tok meg den frihet å kopiere de til deg, kan være godt å se att d er flere som har hatt d sånn- og att alt var bra:)):

Mortens mamma

Jeg fikk UL da jeg var 6 fullgåtte uker. Plommesekken var stor og fin, men legen så ikke noe fosteranlegg og derfor heller ikke noe hjerte. JEg tok en blodprøve for å se om jeg er gravid. I dag fikk jeg savr på rpøven; jeg er gravid fortsatt, men har kanskje ikke gått fulle 6 uker?!? Jeg skal på ny UL i neste uke så da får vi se om det banker et lite hjerte i magen...

 

 

Maja-mor

Prøv å slapp av...i likhet med Mortens mamma, så kunne de på UL se plommesekken, men ikke noe fosteranlegg (med hjerteaktivitet)....

Fikk se det bankende hjerte først i uke 7 vi:)

Dette er nok litt individuellt, og UL-apparatene er nok litt forskjellige!

 

Missi

Hei jeg har nettopp opplevd dette var på ul 5+6 ..11oktober og fikk en turnuslege som mente jeg var 6+4 og så bare en fostersekk m/plommesekk...åhh det var nå litt lite osv.men ble satt opp på ny ul time og det ble tatt Hcg prøve..har gått og grått flere ganger denne uka fordi jeg trodde dette var en Blight Ovem ..fordi jeg hadde sterke symptomer..veeeeldig ømme bryst osv. + knallsterk CB test...og var kjempe :nervøs: i dag ..hadde til og med fastet fordi jeg trodde dette endte med utskrapning..men i dag fikk vi se vårt lille knøtt 7mm "stort" og et bankende hjerte 122slag pr. min..og er i følge foster størrelsen 6+5 uker på vei men menstermin sier 7+5 men alt er fint her og spiren min lever i beste velgående :nikker: ..så mitt råd er ikke ta sorgen på forskudd...

så du plommesekk ???(Rund hvit ring inni fostersekken)for det er gode tegn:nikker:

 

 

 

Her kan du se ultralydbilder fra uke 5:)

http://www.advancedfertility.com/ultraso1.htm

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar=) Har vært på sykehuset nå for å ta en hcg prøve, får svar kl 13.00,nervøs=( siden jeg hadde en Bo forrige gang=(

 

Skal på ny UL om 3 uker, da får jeg håpe jeg ser litt mer=)

 

LYKKE TIL=) du får sende meg en post hvordan det går med deg da=)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe=) Yes=) hvor bor du da? jeg bor i trondheim=)

Heldig Du som har en fra før av =)

 

Har termin 3 juni jeg, haha morsomt om vi fikk samtidig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Sunnmøre jeg...hehe:)

Ja, kjempe kjekt å være mamma:) Håper alt går bra denne gangen også...:) Hadde 2 sa før Nikolas ble født, og håper virkelig jeg slipper d flere ganger:) Men ser bra ut hittil da:)

 

Har jo termin ganske nær da:) Så er store sjanser for att de blir født samtidig...;) Førstemann ble født 3 uker før termin..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...