Lykkeliten123 Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Heisann, Jeg har begynt med nesesprayen og skal begynne med sprøyten 16.oktober. 26. oktober til kontroll og uken etterpå skal vi hente ut egg (vet ikke hvilken dag det blir). Så problemet mitt; Jeg har en veldig krevende jobb, spesielt i månedsavslutningen, hvor man helst bør være på dødsleiet for ikke å komme på jobb. Jeg kan ikke være åpen overfor sjefen min vedrørende prøverørsbehandlingen- det er helt utelukket. Så tanken min er at jeg først forteller at jeg må på sykehuset til diverse kontroller den 26. og at jeg forhåpentligvis da vil få en dato for egguthenting. Så vil jeg legge frem denne datoen for sjefen og fortelle at jeg må ha en operasjon. På den måten kan jeg legge til rette for at jeg ikke kommer til å være der i månedsavslutningen samtidig som jeg vil forhåpentligvis få forståelse for at jeg ikke kan endre dato (en operasjonsdato er mer låst og veier tyngre enn at jeg ringer inn og sier jeg er syk). Det er ikke vits i å spørre om å få fri denne dagen, det vil bli avslått. Dermed kommer spørsmålet jeg håper noen som har vært i prøverørsbehandling kan svare på; Får jeg sykemelding på egguthenting/ innsetning? Eventuelt får jeg forklare situasjonen for fastlegen min og håpe at jeg vil få en sykemelding der. En sykemelding veier som sagt tyngre enn en egenmelding. Jeg syntes dette er en tung situasjon og jeg ønsker å gjøre det mest mulig smidig både for meg og arbeidsgiver.... Ved å fremlegge en "operasjonsdato" vil jeg kunne gi instrukser på forhånd på hva som må gjøres når jeg er borte. Tar jeg en plutselig egenmelding vil det virke rart om jeg på forhånd har signalisert på noen måte at jeg kanskje vil være borte (ved å delegere oppgaver eller gi instrukser på forhånd).... Håper noen vet hvordan dette virker.... Takk, Linda
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Du får sykmelding for egguttak og tom innsett av sykehuset. Når det kommer til å si at man skal ha en operasjon så tror ikke jeg at jeg ville ha sagt det, men så er jeg veldig dårlig på å lyge også...
Lykkeliten123 Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er elendig til å lyve, men jeg kan ikke si at jeg skal til prøverørsbehandling. Har snakket med personalansvarlig som kjenner sjefen min bedre enn meg, og hun var enig i at det var best å ikke fortelle hva jeg skal. Har en utrolig dyktig og kjekk sjef, men enkelte ting er rett og slett ikke smart å fortelle. LO- Valla vil blekne i forhold ;o) Takk for svar- det var godt å høre =) Linda
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Dersom du ikke føler for å fortelle det skal du heller ikke gjøre det. Første gangen jeg hadde IVF hadde jeg bare jobbet i jobben ca 6 mnd og følte ikke for å fortelle noe. Jeg ringte bare den dagen jeg skulle ha uttak og sa at jeg var syk. Turte ikke levere den sykmeldingen som det sto IVF avdelingen på så fikk ordnet meg med sykmelding fra fastlegen min.... Klæm
Snooopi Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Du kan ikke gå på jobb samme dag pga medisinene, men dagen etter er vel ok, hvis du ikke løper rundt da... På meg funker det bra med aku som smertestillende, og jeg har vært i form til å gå på jobb etterpå... Lykke til!
Gojentå Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Linda: du har samme datoer på sprøyer og undersøkelse som meg!!! så kjekt at noen her har helt likt meg... kanskje vi kan følge hverandre framover?? det hadde vært spennende.. hvilket sykehus hører du til? når begynte du på spray? og hvordan går det med deg? Jeg begynte på synarela 26 sept, gonal-f 16 okt. Har en del hodeverk, men ellers ok... :-)) Klem
Dubbe Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Inni ramsalte helvete, kan ikke fortelle det til sjefen?! Og, snakket med personal-sjefen i tillegg, som mener at det er best å ikke si noenting? Herregud... Er ikke mulig.. Hadde vært helt ærlig jeg.. Og byttet jobb! Mannsjåvinistisk? My gooood!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har selv valgt å snakke med fastlegen i de tilfellene jeg har hatt behov for sykemelding.Det har ikke vært noe problem.
MK73 Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Høres slitsomt ut å ha et sånt forhold til sjefen... På Ullevål får man sykemelding til dagen for uttak og dagen for innsetting, men ikke dagen innimellom. Vanligvis er man i form til å gå på jobb den dagen, men det varierer litt, også avhengig av hva slags jobb man har. Første gangen hadde jeg mye vondt dagen etterpå, og derfor ba jeg ved andre runde fastlegen om sykemelding slik at jeg kunne være hjemme også dagen etter uttak ved behov. På jobb har jeg fortalt hva det gjelder til min leder. Når det gjelder de andre på jobb har jeg rett og slett sagt at jeg skal inn til et mindre inngrep (for det er faktisk det det er). Dermed har jeg anledning til å forberede meg og resten av avdelingen på at jeg blir borte noen dager, og de vet når jeg kommer tilbake og at de også for det meste kan få tak i meg dersom noe viktig dukker opp. Funket helt fint :-) Jeg har også en jobb der det er problematisk å være borte, men jeg har hatt endel smerter ifbm uttak og synes det er greit å ha sykemeldingen. Så har jeg jobbet endel hjemmefra de dagene ut fra ønske, behov og dagsform :-)
natasja Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Så synd at du ikke bare kan være ærlig med sjefen din. Det kan være vanskelig å planlegge hvor mange dager man er borte under uttak. Under mitt første uttak ble jeg sykemeldt kun t.o.m. den dagen jeg satte inn egg. Kunne greit dratt på jobb dagen etter men man er jo så bekymmret for at egget skal ramle ut så man tørr jo nesten ikke gjøre noe. Men jeg hadde ikke noe ubehag. Den andre gangen ble det litt trøbbel med uttak og de slet litt med å få tak i eggene. Da jeg var overstimulert i tillegg ville de sykemeldte meg en uke. Jeg sa nei takk til sykemelding utover det jeg hadde forrige gang men måtte ringe inn og få 5 dager ekstra da jeg rett og slett ikke kunne gå oppreist eller sitte. Siste gangen var som første, ingen problem. Jeg har en veldig ok sjef og har vært åpen om behandlingen fra dag en. Jeg er ærligheten selv så og lyge/tøye sannheten hadde ikke gått for meg.
Ophelia & Jr. Skrevet 8. oktober 2007 #11 Skrevet 8. oktober 2007 Hei, Vi holder på med forsøk i Porsgrunn og der får vi ingen sykemelding. Men det har aldri vært noe problem å få en fra fastlegen. Så får du ingen fra sykehuset, ordner det seg nok likevel. Masse lykke til med forsøket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå