74skytte Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Vi skal egentlig i gang med ivf så fort mensen kommer. Vi har vært prøvere siden jan 05, sliter med lange, ustabile sykluser, og tror det er årsaken til vår barnløshet. I slutten av august fikk jeg plutselig pos test, men gleden varte desverre bare en uke. Vet ikke hvor langt jeg var på vei pga syklusene mine. Men vi fikk en bekreftelse på at vi kan klare det på egenhånd. Det jeg nå er så usikker på, er om vi skal hive oss på ivf ved første mens, eller om vi skal prøve en syklus til på egen hånd. Kan noen gi meg/oss råd? Vi vil jo helst klare det selv, men hvor stor er sjangsen for at vi skal klare det nå, når vi brukte 2,5 år på å klare det. Når man først har vært gravid kan det øke sjangsen? Og hvor lang tid tar det før mensen kommer etter en sa?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Det er veldig individuelt hvordan syklusen etter en SA blir, noen får lengre syklus, mens andre ikke merker noen forskjell. Har selv hatt 3 SA og ikke merket noe forskjell på syklusene mine pga det. Det er jo dere selv som må ta bestemmelsen, men kan dere begynne med IVF så raskt etter en SA? Uansett så hadde jeg hivd meg i gang med IVF så snart jeg hadde hatt muligheten.
74skytte Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2007 Legen ville bare at vi skulle ha en mens først, så kunne vi begynne. Syklusene mine har vært på alt fra 35-65 dager. Gjennomsnittlig 40 dager. Nå er det 4,5 uke (33 dager) siden sa. Kjennes ut som jeg har litt mensmurringer nå, så vi må bestemme oss snart om vi vil starte nå eller neste syklus, (men jeg vet jo aldri når neste er.)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 Det er ingen ting i veien for å prøve selv om dere ringer inn mensen heller så jeg hadde definitivt gått for å ringe inn mensen når den kom :-) Lykke til!
74skytte Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg trodde vi måtte bruke prevensjon eller være avholdende hvis vi skulle gå for ivf. Mener du at vi kan prøve alikevel? Hva hvis det har klaffet når jeg har begynt på sprayen?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 De sa det før at man skulle være avholden, men det har de sluttet med. Er faktisk en del som blir gravid og oppdager det når de har begynt på sprayen. Da er det bare å slutte på sprayen med en gang. Så JA det er bare å prøve selv om dere begynner med spray :-)
74skytte Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2007 Takk takk! Da tror jeg at vi ringer inn, også ser vi hva som skjer.Skal i hvert fall prate med mannen min om det. :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Ja gjør det, dere er jo tross alt 2 som skal være med på det som skjer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå