Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg skal i gang med mitt første prøverørsforsøk. Skal til ultralyd for å sjekke størrelsen på eggene fredag 12.okt. Er kjempespent.... Men her en dag kom jeg over en artikkel om at det er større sannsynlighet for å få gutter ved ivf-metoden. Ikke at dette gjør noe, men syntes det var litt rart. Noen som vet om dette stemmer i praksis? Kom gjerne med tilbakemeldinger om dere har født gutter/jenter ved hjelp av ivf.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende det skal bli med første ultralyd. :o)

Har du noen link til den artikkelen du henviser til?

Spennende å lese...

Lykke til den 12 !

Skrevet

Har dessverre ikke link til artikkelen....leste den for en stund siden helt tilfeldig. Husker ikke helt hvor jeg fant den...men det var visst noe med at gutteembryoer oppnår raskere celledeling og derfor blir plukket ut som "best egnede". Det høres jo logisk ut ettersom guttesædceller også svømmer raskere:)

Skrevet

Det sies jo at det er født flere gutter enn jenter på den naturlige måten. Så om det er naturen som bestemmer at det skal være slik, det vet jeg ikke:)

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen men har to gutter. Begge to er ivf barn:) Jeg har en veninne som nettopp fikk en jente med ivf og en kollegae som har to jenter som er ivf barn.

Skrevet

Vi har også en (icsi) gutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...