Gå til innhold

Dersom spiren ikke lever lenger, vil du slå ut på en graviditetstest da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

ja, overskriften sier vel det meste. Jeg bare lurte på om det var en "måte" du kunne sjekke at spiren er i live, med at du tar en graviditetstest og ser om den slår sterkt positivt ut? Eller har det ikke noe å si?

 

Er så leeengee til ultralyd, så håpte at jeg kunne bruke de to testene jeg har igjen for å sjekke at det fortsatt er liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :-)

Eneste jeg vet er at selv om de små, en gang i blandt, ikke klarer seg på et tidlig tidspkt, så vil en graviditetstest slå ut positivt for det. Men hvor lenge vet jeg ikke, hormonet hcg forsvinner på en måte ikke over natta, selv om spiren ikke lever lengre.

Har sett mange her inne som er hos legen sin og får tatt blodprøver for å måle om verdien av hcg er synkende eller stigende!

MEN til syvende og sist, de aller fleste spontanaborter skjer FØR mamman selv er klar over at hun var gravid. Så kos dere med positiv test, evt bestill tidlig ul hos privat klinikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orkideen

En graviditetstest vil kunne slå positivt ut i en periode etter at barnet ikke lenger er i live, så det er ingen sikker måte å sjekke om barnet lever.

Hvis du er veldig engstelig for om barnet ditt lever kan du bestill en ultralyd på et privat legesenter for å sjekke at alt er bra. Jeg var engstelig og var til UL i 7. uke hvor jeg fikk se hjertet slå.

Lykke til med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er graviditetstest kan slå ut positivt i flere uker etter at fosteret er dødt. Jeg har vært gjennom 2 utskrapninger pga ma - og testen slo ut tilogmed 5 uker etter aborten... Så de kan du ikke stole på.

Det koste veldig forskjellig. Dersom du er veldig begymret kan du få legen til å henvise deg til sykehuset - da koster det ingenting. Dersom du selv oppsøker privat klinikk kan det koste alt fra 700 - til 1000kr.. Spørs litt kor i lande du bor tror eg..

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dersom spiren ikke lever lenger vil testen være positiv, i hvertfall en uke etter at den døde. jeg hadde en blødning i uke 6. jeg fikk ul. de så ingen embryo. jeg spurte om jeg skulle ta en graviditetstest, og da sa de at om det er dødt så vil jeg ha graviditesthormoner ca en uke etter det døde. fikk en ny ul i uke 7. da så de den lille som var 4,7 mm. og hjertet banket. det va godt det. hvis man er bekymret synes jeg at det er lov å be om en ultralyd!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll på sykehuset denne uken pga blødning, og spurte om hvor lenge man har hcg i kroppen etter en SA, fikk da vite at det kan måles i flere uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...