Gå til innhold

Til alle dere som lurer på allt........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bim består av jenter i alle aldre..mest jenter mellom 17 og 25 har jeg inntrykk av..(ingen negativ ting det asså). De aller fleste her inne er "anonyme" og ingen "kjenner" godt nok noen. De som faktisk er utdannet sykepleiere,jordmødre og leger er vel heller av det sjeldnere slaget som holder til her inne. Så det jeg lurer på er.. Hvorfor er det såå mange spørsmål her inne som egentlig burde vært myntet på leger eller synske!! Vi vet da virkelig ikke om du kan være gravid eller ei,det er det faktisk ingen som kan vite før du har tatt en positiv test!! synes det er veldig mange som stoler "blindt" på andre fremmede mennesker og svarene dems.. Hvis du er usikker på om noe er galt eller lignende så ta kontakt med legen din!! Jeg kjenner deg faktisk ikke,har aldri sett deg før eller tatt noen prøver av deg så JEG VET IKKE.Og er det andre ting dere lurer på annet enn graviditetsspørmål,tanker,symptomer og andre ting vi kan hjelpe til med her inne, Ja så ring legen,eller gå inn på lommelegen.no eller google problemet ditt!! Synes det blir alltfor mange fjerne spørsmål her inne jeg. Jeg blir faktisk litt provosert merker jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud... det er jo akkuratt dette BIM er om! det å kunne spørre "dumme" spørsmål å hjelpe hverandre med erfaringer og kunnskaper. Viss du syns det er så provoserende kan du bare holde deg unna! fatter ikke at du gidde legge inn slike innlegg engang. viss det er så fælt her er det ingen så tvinger deg til å svare å lese innpå her! STIKK!!! vi kommer ikke til å savne deg... er du foresten en så stor pingle at du ikke tør undertegne med annet enn anonym engang? kjenner jeg blir rasende på slike som deg.

Ingen spørsmål å svar er "dumme" innpå her. vi prøver å være venner å hjelpe hverandre så godt vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men la nå folk som er usikre på diverse spørre andre da. Det er ikke alle som har venner og familie de kan snakke med ALT om... Og hvis du ringer legen din for hver lille "filleting" du lurer på vil jeg tro legen din er ganske lei av deg. Synes du er ganske frekk som sier slik, men er vel enkelt å være det når man er anonym...

 

Til dere som "spør om alt" : spør i vei folkens! Vi er jo her alle sammen for å hjelpe hverandre! Det er lov å være usikker - og jeg synes det er kjempegreit å få andre sine meninger når JEG er usikker!!!!! :-)

 

Og jeg tør faktsik å svare med nicket mitt!!!! I motsetning til visse andre........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål som er myntet på lege eller synske(!) faktisk... neste gang jeg lurer på andres erfaringer rundt symptomer, graviditet,hva jeg kan spise, trene, o.l så skal jeg straks kontakt en synsk.. takk for det gode tipset........ hva om vi ikke legger ned hele bim??? bare et forslag.. ( ironi for de som ikke tok den..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk stoler jo ikke 100% på svar de får her inne vell...

De som spør om ting, spør jo om andres erfaringer, og vet jo att d ikke behøver å være sånn hos alle(altså att d er forskjellig fra person til person... Og de fleste her vet vell forhåpentligvis att forumet ikke er fullt av jordmødre og sykepleiere... Men her er mange kjekke damer med mye erfaring- som tar seg tid til å svare...:) De som syns spm. er teite kan jo bare la vær å se på de, eller la vær å svare...:) Enkelt og greit...:)

 

D er vell spørsmål og deling av erfaringer BIM er til for...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at jeg traff dere som lurer på allt... Det er ikke det jeg mener!! seff kan folk spørre om hvordan andre føler der under graviditeten,om sa og ma og symptomer ol.. Det er ikke det jeg mener. Jeg snakker om de som sier feks: jeg skulle hatt mens for to dager siden,kan jeg være gravid? INGEN SOM VET er mitt svar da. Andre eksempler er...Jeg har ikke kjent liv på 4 dager er det galt med babyen min... Jeg mener at noen spørsmål bør være forbeholdt leger og at noen må undersøkes. Jeg synes ikke vi jenter som ikke er utdannet innen disse fagene skal sitte å legge ut hva vi tror er rett!! Det er er grunn til at jeg fortsatt er her inne selvom dette er mitt andre svangerskap. jeg synes det er fint at vi kan være gravide sammen og spørre hverandre om råd og dele erfaringer. Jeg synes bare noen spørsmål burde vært stillt til legen og ikke til oss! Hvis dere over her ikke forstår hva jeg mener så forstår dere vel heller ikke at dere ikke er egnet til å svare på allt!!Var ikke ment som et krangle innlegg dette her,da hadde jeg gått på krangle. Skrev under med anonym fordi det alltid er noen som dere som hiver dere sinte over innlegg dere ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke at du sitter inne med retten til å avgjøre hvilke spm som er egnet for leger og synske, og hvilke spm en kan stille til de som er innne på bim.. Skjønner når du sier at vi ikke kan svare på alt, tenker da bl.a på de eksemplene du kommer med, men vi kan jo svare ut i fra våre egene erfaringer??

 

De som stiller spm vet jo at når de får svar på sine innlegg så er de kun basert på erfaringer eller kunnskap som den enkelte har lært seg underveis..

 

og når enkelte her blir "provosert" av innlegget ditt så er vi liksom de som spørr om alt?? er vel heller det at vi er mere åpne for at folk skal kunne få velge å spørre om det de vil uten å ha noen som deg som bestemmer hva som er greit og ikke greit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva jeg vil, og spør om nøyaktig hva jeg vil. Hvis du anonym ikke føler deg kompetent til å svare eller kommentere mitt spørsmål, er jeg bare glad for at du lar være. Så klarer nok folk selv her inne å passe på at de spør legen om det som er forbeholdt den yrkesgruppen, og hva de ønsker andres SYNSPUNKTER på her på BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.... det er jo tydelig at noen har fritidsproblemer når de blir såå provosert av "dumme" spmål her inne at de må legge ut om hva og hvordan folk skal spørre om og ikke spørre om her inne.

 

Føler vel at denne var rettet mot meg da siden jeg var så "dum" at jeg spurte dere om jeg KUNNE være gravid, selvom min mann har strerilisert seg. Kunne jo være at noen her inne hadde erfaring med noe sånt selv, eller visste om noen andre som det hadde hendt med.

 

Var overhode ikke meningen å prøveå provosere noen, du verden, hva det går ann å bli provosert over! Men skjønner jo at det kan være mye hormoner ute å gå her, hehe....

 

Takk til dere andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym.

 

Må innrømme at jeg blir en smule provosert over det du sier her.

 

Jeg er enig i at det dukker opp mye rare spørsmål og spørsmål som kanskje er umulige å svare på her inne, men hva så?? Kan ikke folk få spørre om det "dumme" de vil spørre om, oxo kan heller hver enkelt selv velge om de vil lese innlegget og evt. svare på det!!!!????

 

Og jeg må si meg enig i det en sier her, at man kan ikke ringe legen sin om alt! Da er det mye bedre å kunne spørre her inne, hvor vi alle sitter med ulike erfaringer og kunnskaper. Kanskje vi ikke får svar på alt vi lurer på her, men vi har mest sannsynlig spart legekontoret og legevakta for store og unødvendige telefonkøer...

 

Ser jeg en overskrift som ikke virker interessant eller virker litt "fjern" for meg, så lar jeg vel bare være å lese innlegget!!!

 

Men det er ikke de innleggende som irriterer meg, det er sånne innlegg som DETTE, som irriterer meg! Folk som skal være så negative og tror de har den beste tanken/løsningen på alt....

 

Makan....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til HI !!!

 

Jeg er faktisk så enig med deg!!

Greit at folk spør om allverdens ting, men når den ene etter den andre spør om det samme om og om igjen... hva er det vitsen med? Hvorfor leter de seg ikke heller lenger bak og finner svarene der?

Noen tror at det er eksperter som sitter her inne..

 

"Tror du ditt? Tror du datt??"

 

Aaaaargh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt denne siden i mange år nå, og dette temaet har vært oppe gang på gang....Alltid noen som irriterer seg over andres spm, og noen som irriterer seg over andres svar. Jeg er delvis enig med HI, men samtidig er dette jo en plass der en skal kunne spørre om alt... Derfor velger jeg bare ut de innleggene jeg vil lese, ut i fra overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym 00:32

 

burde du ikke da anbefale HI å kikke bakover på disse sidene for å se at denne type debatt har blitt diskutert igjen og igjen og igjen og igjen..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er mest irriterende med 1.trimester er ikke alle de rare spørsmålene.. Selvom mange kan besvares ved bruk av sunn fornuft. Men greit,noen føler behovet for å lufte alt fra tjukk utflod til vitamintilskudd. Greit nok det da.. Det som virkelig er plagsomt er alle innlegg fra prøvere og de som ikke enda er gravide,som vil at vi skal tolke kroppen dems. Og deres tegn. DET kan bli veldig slitsomt. Dette med MA og SA er greit nok,det er en naturlig del av dette og det bør alle takle. Sjansen er faktisk der for at det kan gå galt. Men det er jo som med spørsmål flest,det går an å tenke litt selv før man spør andre.. Kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg blir ganske provosert av sånne som HI som ikke kan ligge unna ting man blir irritert over for deretter å la all frustrasjon strømme over oss som faktisk trives her inne! Hvis du er så misfornøyd med Bim så kan du jo bare ligge unna da? Tror kanskje du ville trives bedre på snartmamma.no f.eks.

Og joda, det er faktisk noen sykepleiere her (meg inkludert).. Og folk er ikke dumme selv om de spør "dumme", innlysende spørsmål som de sikkert kunne svart på selv, om de tenkte seg litt bedre om eller søkte litt på forhånd etter svar.. Det er noe med det å snakke med folk NÅ, og lufte ut bekymringene sine til noen andre med en gang.. Dessuten har veldig mange av innleggerne spørsmål som man ikke kan drive å fly til legen med hele tiden.. f.eks. når begynte magen din å bli stor.. jeg har litt vondt i ryggen men er bare 5 uker på vei.. For de fleste skjønner det at legen kan ikke gjøre en dritt når man er i 1. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...