Gå til innhold

hva kan jeg ikke spsie???


fomle 83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange forskjellige meninger om det der... Jeg spiser igrunn det jeg vil, orker ikke å bli så hysterisk på det. Spiser kjøttet godt stekt, og skyller frukt og grønsaker godt. Og sørger for at maten er fersk. Tror det meste er trygt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut...:) synes også det kan bli litt hysteri hvis det er mye man ikke kan spise.... så da kan jeg ha salami i dag da:)

men sushi er vel ikke så lurt? siden det er rå fisk tenker jeg.... men du og du så glad jeg blir hvis jeg kan spise det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt at sushi skal gå bra, men personlig er ikke det noe jeg ville ha spist for mye av. Lurer på om det var på lommelegen.no jeg kom over en slik liste en gang, så du kan jo sjekke der?!

Noen andre som vet mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du høre på meg hehe Du kan spise sushi så lenge det ikke er tunfisk. Ellers skal du egentlig ikke spise salami, fårepølse o.l pga det ikke er varmebehandlet. Hiver du det i ovnen med osteskive så går det greit.

 

Jeg kjøpte det gravid bladet som det står masse informasjon om hva du kan spise. Ellers kan du gå inn her å sjekke på nettet:

http://matportalen.no/Emner/Gravide

 

Hei forresten =) Koselig å treffe på deg her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke tenkt så mye på det.Jeg spiser det jeg vil og kan.Gjorde det i mitt siste svangerskap og gutten min er frisk og rask.Men mange meninger om det med mat og greier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, sushi går greit, men ikke fårepølse og salami???

Men røkelaks da? går det an å spise? Synes det er viktig å få i seg litt fisk og, og da vil jeg spise det jeg liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...Har spist salami og spekeskinke samt sushi jeg da :) Gjorde det med den første og hun er helt tipp topp! Men er vel noe med at man kan ha skikkelig uflaks med visse mattyper som kan gi en noe mer risiko en andre matvarer som er safe. Men jeg fikk toksioplasmose av å spise en calzone en gang så man vet aldri!!

Da er jeg nå imun så det gjør nok at jeg er mer avslappa en mange andre....

Stole på deg selv, og spis det du føler er godt for deg og babyen din. Bli du uttrygg eller usikker på noe er det bedre å droppe det slik at du unngår å bekymre deg !

 

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke er så stress med disse pølsene heller , men hør med legen din for å bli helt trygg. Ellers med laks og ørret skal man unngå de store fiskene pga fare for høye kvikksølv verdier. I røklaks pakker vet man ikke hva slags fisk som er brukt, men om du liker røt makrell så er den helt safe fordi den er av små fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...