Gå til innhold

Har kvalmen gitt seg hos noen av dere?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært kvalm i 2 1/2 uke nå, og er allerede lei. Er snart 8 uker på vei. I tillegg er jeg dødssliten, og er derfor sykmeldt. Jeg klarer ikke å gjøre noe før langt på dag. Noen dager er jeg kvalm hele dagen, andre dager blir det litt bedre utpå kvelden. Er det sånn at jeg helt sikkert må gå kvalm helt til 12 uker er gått? Har noen av dere opplevd at kvalmen har gitt seg før uke 12, og at energien har kommet tilbake?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg var kvalm fram til uke 9 og da letta det. Er 10+2 nå og lurer på om det er for godt til å være sant. Fikk litt mer energi når den ble borte.

Får håpe det gir seg for deg snart og - burde iallefall være mulig før uke 12.

Her har kvalmen gitt seg. Er 9+4 i dag. Den ga seg for drøyt en uke siden antagelig da jeg var 8 uker på vei. Er nå tilbake til normalen med like mye energi som før bare større apetitt :)

Hadde da vært småkvalm i 2 kanskje 3 uker. Glad for at jeg slapp lett unna:)

Annonse

jeg er ca 8+2 og kvalmen har bedret seg veldig! Kan fortsatt være litt uggen til tider..men ikke den j****** følelsen av å sitte med kvalmen akkurat i svelget og bare føle at alt er fælt! Herlig...

Men samtidig begynner jeg å tenke på om jeg fortsatt er gravid osv...

fint at der er mange der ute som har det som jeg. jeg har vært kvalm siden uke4 så egentlig rett etter jeg har blitt gravid.kaster ikke opp men er veldig uggen og kvalm hele tiden, det gi seg noen ganger om kvelden litt men noen ganger går det dagen rund. er nå i uke 8 og som jeg leser har jeg kanskje en sjanse at det gi seg snart.i siste svangerskapet mitt var jeg kvalm med oppkast hele tiden helt til måned 7. Og jeg håper det gi seg denne gangen snart.

hva slags kvalmestillendes ta dere??? og må jeg kontakte legen først??

klem

Er i uke 10 i dag og kavlmen har nesten gitt seg. Har litt vondt i magen med en gang jeg står opp, men ikke noe mer enn det. Og så kommer det litt ann på hva jeg spiser. Men nå kan jeg stort sett begyne å stråle litt igjenn.

har vært kvalm, kastet opp og vært sliten siden uke 5 og er nå i uke 9. Har prøvd ALT, men det som fungerer best for meg er akkupunktur og noen reisesyketabeletter på lur. Mat som inneholder lite fett ,og at du spiser lite og ofte gjør også at kroppen fungerer bedre. Håper og håper på bedre form når disse tre månedene er over.....

Annonse

er ti uker på vei,er kvalm og slapp hele tiden.dette er det første svangerskapet mitt hvor jeg faktisk ikke har kastet opp,men kvalmen er der. så jeg spiser hele tiden for å bli kvitt kvalmen..sulten bestandig.. det første svangerskapet mitt holdt jeg på i en tre mnd tid, andre mann i fire mnd. men jeg tror nok at det vil gi seg, det blir bedre!

Det finnes flere kvalmestillende medikamenter man kan ta mot kvalmen. Førstevalg er gjerne Stemetil, og dersom det ikke hjelper er det noe som heter Phenergan. MEN, de er på resept begge to! Ta ikke noen tabletter uten å snakke med lege først! Det sies jo at det eneste man kan ta helt trygt er Paracet...

Lykke til!!!!!

Er i uke 9 nå. Ligger langflat på sofaen og orker ikke engang gå på kjøkkenet for å lage mat. Har blitt sykmeldt (aktiv) i to uker forrige uke. Klarer ingenting. Har to små fra før, så samvittigheten har det ikke så godt når jeg ikke kan være sammen med dem så mye som jeg vil. Heldigvis er pappaen kjempeflink og veldig snill!

Forrige svangerskap var jeg sykmeldt i 9 uker pga ekstrem kvalme, så aktiv sykmeldt i en mnd etterpå. Men det gikk over til slutt, og ut kom en perfekt liten jente. Så vi krysser fingrene og håper det går bra denne gangen også. Lykke til med kvalmen alle sammen! Trøsten er at det går over til slutt!

Det er godt å høre at det går an å bli bedre før 12 uker er gått. Jeg er 8 + 3 idag, og bare gleder meg til jeg er 9 uker, for da kan det jo hende at det blir litt bedre. Da er det iallfall hver dag en mulighet for at det kan bli bedre :)

Har vært kvalm siden starten av uke 7, er nå i uke 10 og fortsatt kvalm fra morgen til kveld. Slitsomt på jobb. Spesielt når jeg må løse problemer. Jeg er utvikler og programmerer xml+xslt. Jeg blir ofte bare sittende og stirre på skjermen og skjønner ikke hva jeg driver med. Alt går fryktelig treigt med meg på jobb, så jeg lurer ofte på om det er vits i at jeg i det hele tatt er der.

Hadde det ekstra ille i slutten av forrige uke da jeg ble forkjøla på toppen. Lå rett ut i to dager, også var det som noen skrudde på en bryter. Synd ikke kvalmen forsvant med forkjølelsen. Spiser stortsett bare brød med ost om dagen. Klarer ikke drikke verken vann eller te. Juice og melk går fint.

Kaster ikke opp, men 6 uker med konstant sjøsyke, hele tiden på nippet til å måtte ofre til dodraugen. Skal ærlig innrømme at jeg ikke visste hva jeg gikk til. Dette er slitsomt! Og i helgen skal jeg på tur med jobben. Tog, fly og lange dager med seminar. Håper det går bra.

11uker på vei i dag nå, å fortsatt sykmeldt pga kvalmen gitt....skal til legen på tirsdag igjen da for å kartlegge litt igjen hvordan det går. kvalmen kommer og går da, jeg er mye bedre enn sist jeg skreiv inn på denne tråden, men fortsatt ikke bra.....sliter spesiellt når jeg må opp tidlig, for jeg er helt avhengig av å ta det heeeelt med ro om morgenen.... skal bynne på jobb på mandag nå da (etter 5 uker hjemme på sofaen) å gruer meg egentlig veldig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...