Gå til innhold

"smøring":)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere her inne på 1. trimester begynt å smøre dere som et forsøk på å unngå strekkmerker?? usikker på når jeg skal begynne jeg.. føler kanskje at det er litt tidelig ennå( 6 uker i dag).. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så sikker på om vi kan unngå strekkmerker med å smøre egentlig...Tror bare att noen får d ,og andre ikke... Jeg har en gutt fra før, når jeg gikk gravid med han smørte jeg med body butter fra body shop(istedet for de svin dyre kremene på apoteket) , og jeg har ikke ett eneste strekkmerke... Har mange venninner som var gravid samtidig som meg ,og som også smørte (med skikkelige apotek kremer) ,og de fleste fikk strekkmerker likevell... Men uansett så tror jeg ikke d er nødvendig å smøre ennå, trenger sikkert ikke begynne å smøre før magen begynner å komme:) Jeg er 6+3 nå ,og har iallefall ikke begynt å smøre ennå...:) Venter nok en stund til....:)

Skrevet

Har ikke begynt ennå, men har kremen klar. Leste en anbefaling av Cocoa Butter fra Body Shop, den skal pleie både tørr kropp og tørre hender, samt gjøre huden elastisk. Og så lukter den godt!

Tenker at jeg begynner snart, når magen begynner å vokse.

Skrevet

jeg har begynt allerede jeg (er 7+2). Kjøpte den cocoa butter på bodyshop å den er helt fantastisk deilig! noen kan kanskje bli kvalm av lukta men jeg likte den jeg! grunnen til at jeg begynner nå er at jeg sliter med tørr hud spesielt på mage og hofter. jeg vil av den grunn begynne å forebygge så tidlig som mulig. tørr hud gjør at en får lettere strekkmerker. det sier seg nesten selv siden huden blir mindre elastisk når den er tørr. jeg klarer nok ikke unngå alle strekkmerker men kanskje en god del av dem;o)

Skrevet

Hei,jeg beklager å måtte si det,men det hjelper ikke å smør seg!! Noen har anlegg for å få strekkmerker uansett og andre er så heldige at de ikke får det!! Det er underhuden som lager strekkmerkene og disse går ikke an å smøre!!Så til alle dere som kaster bort pengene deres på sånne kremer kan kjøpe dere noe annet isteden:)

Hilsen hudpleier.

Skrevet

søstera mi er hudlege og sier at tørr hud lettere får strekkmerker. så jeg velger å smøre meg:o) det er sant at noe er genetisk men ikke alt har med genetikk å gjøre... tørr hud er mindre tøyelig derfor letterer utsatt for strekkmerker.

Skrevet

I utgangspungtet kan man si at om din mor eller søster fikk mye strekk merker så får du det også usvhengig av smøring........... Men derimot ser det ut til at smøring og "strekking" nedentil kan minimere rissikoen for revning under fødsel.

Skrevet

Det hjelper å smøre seg innenifra og. Altså få i dere omega gjennom ulike oljer..tran, fiskeoljer og matoljer. Matoljer tåler liten varme så de skal helst spises kalde i salater og sånn. Ved sterk varme blir oljene til mettet fett. Jeg tror det hjelper å smøre seg! Kan hende man får strekkmerker uansett, men kanskje vi hadde fått enda mer. Bare bruk vegetabilske oljer ikke mineralske siden disse ikke gir fuktighet til huden. Jeg skal smøre meg så fort vekta begynner å gå opp. Husk rompe, lår og pupper og...alle steder som blir større :-) Lykke til!

Skrevet

begynte å smøre meg med en gang jeg fant det ut. smører meg me coca butter fra body shop og noen ganger med mandelolje. kan ikke skade å prøve! min mor har ikke strekkmerker.. så håper eg blir like heldig!

Skrevet

Jeg smurte meg med baby olje, har også hørt at a-krem er bra.

Tror ikke det hjelper men jeg har ikke strekk merker.

I alikevel er det jo en god effekt for barnet i magen å bli smurt noen ganger for dagen, føler seg vel mer rolig i en ellers stresset hverdag.

Så jeg annbefaler det abselutt, å venne seg til å smøre og snakke med magen er bare bra

Skrevet

jeg var full av strekkmerker etter første mann, så jeg gidder ikke :o) jeg smørte meg meg med krem fra danmark, som var spesiell for gravide mager.

men nå la jeg på meg 9kg på magen med første mann, (ikke rart jeg fikk strekkmerker :o) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...