Gå til innhold

Flere som begynner å få det virkelig ubehagelig? Klagesang...

Rakri

Anbefalte innlegg

Er straks i uke 33, og nå begynner det meste å være ubehagelig.. Magen kjennes fullstendig sprengt ut, og huden er sår - vondt å komme borti noe med den.Særlig på kveldene stanger den øverste tvillingen i ribbeina, og uansett hvilken side jeg ligger på, knager det i ribbeina da også... Vondt å gå og stå pga ille bekkenløsning, og selvsagt svært hyppige dobesøk om natta... (ca hver time).

Lurer på hvordan jeg skal holde ut mange uker til... Flere?

Fortsetter under...

Hei Rakri.

Er i uke 34 onsdag og jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse så dagene kan nok bli litt lange men samtidig er det jo en opplevelse og bære frem to barn. Slitsomt nå men vi får bite tenna sammen. Hvordan ligger barna hos deg da? går legene for vanlig fødsel? i dag setter de jo ikke igang noe om alt er ok. Nesten så man kan bli fristet fra uke 37 og gå litt lengre turer og gjøre noe slik at ting settes igang men kanskje ikke så lurt:-))

Anonym som har kommet til uke 38: hAr også en del halsbrann og leggkramper samt åreknuter og håper de ikke blir verre. Hvordan er det med deg og igangsetting da. Må du bare gå til det starter av seg selv??

Blir jeg alt for sliten og trett så tror jeg nesten jeg kommer til å be om å bli satt i gang men det er kanskje heller ei så lett??

Vel lykke til alle sammen. Dere er flinke:-))

klems

Tror det er bedre å holde ut de siste ukene. Har hørt fra flere at igangsetting kan være ganske ubehagelig. Riene bygger seg ikke opp men er kjempesterke med en gang, som en knyttneve i ansiktet. Selv er jeg nå i uke 38 og veldig spent på hver dag (og natt!). Begge tvillingene ligger med hodet nedover og tv1 har festet seg i bekkenet, så her kan det begynne når som helst... Blir fint å få kroppen tilbake for seg selv, er blitt litt lei av kengurutilværelsen når man ikke kan bevege seg noe særlig lenger;)

Jeg er 38+4 i dag. Svær som en flodhest! :-) E drit lei. Har vært klar siden uke 35. Hører jo at "alle" får tvillinger leeeenge før tiden. men ikke her gitt! Men på torsdag e det over. Da tar de ks. Så det nærmer seg. Må bare bite tennene sammen å holde ut de siste dagene. E mye trøtt, vondt i hoftene av å ligge, klør som bare det i strekkmerkene på magen, og har en datter på 2 år som har over 39 i feber. Heldigvis har jeg en fantastisk mann:-)

Lykke til alle sammen og hold ut:-)

Joda, vi er nok flinke som ruger frem to!! :-) :-)

Fikk beskjed på sykehuset her at de starter to uker før. Begge de andre fødslene mine har startet med et brak og sterke rier med 2-3 min mellomrom hele veien.. Uansett er det ikke sikkert jeg får føde vagianalt. Akkurat nå ligger begge i tverrleie, så om de ikke snur seg blir det keisersnitt. Vet jo at det er best om de er der inne lengst mulig, så det er trøsten på dårlige dager...

Hva får dere da? Toeggede gutter her.

Annonse

Det er litt dumt aa si det kanskje, men det er litt godt aa se at det er andre som har det likt som meg.. Er i uke 34 og foeler at dette ikke kan fortsette saa alt for mye lengre.. Hadde ogsaa innstilt meg paa at de skulle komme foer ca 3 uker.. men har forstaatt at det slett ikke er sikkert at de skal komme foer tiden alikevell.. Tror kanskje det bare er noe de sier slik at vi skal se et lys i tunnelen.. ;-/ Det vaerste synes jeg er at alle stillinger er ubehagelige, og at det er umulig aa sove.. Naar jeg endelig har funnet en stilling som gaar saa maa jeg opp aa gaa paa do... AAarghh..

Men litt maa vi faa klage ogsaa.. Kjenner at jeg nesten blir litt irritert naar 'vanlig' gravide klager, vet at det er individuelt og at kroppen reagerer forskjellig naar vi er gravide, men hvor lenge skal vi egentlig gaa hoeygravide???? Gleder meg saann til de kommer!! Helst snart...

Det ser ut som det blir keisersnitt paa meg i og med at Tv1 ligger i sete, saa da haaper jeg at planlegges gjort i uke 38 og at jeg da slipper unna 2 uker ihvertfall.. Slik har de ligget de siste 3-4 mnd. men typisk min flaks at de skulle snu seg rett foer..

En skal ikke ta sorgene paa forskudd..

PS: Er veldig glad de har vaert i magen min saapass lenge altsaa, og de maa gjerne bli ett par uker til..

Lykke til videre alle sammen, og staa paa..Snart kommer beloenningene!!

Ja, det trøster nok litt at vi er flere i samme båt... greit å føle at man ikke bare er en klagemus selv... Men klart det er tungt å bære frem to barn samtidig!! Skal til jordmor nå på onsdag, så da tenker jeg å spørre mer om det med igangsetting eller ikke. De har som nevnt sagt det er vanlig her (St.Olavs) å starte det noe før. Dette fordi som tvillinggravid regnes man som fullgått ved 38 uker, og som regel er det vel best både for mor og barn at de kommer ut på det tidspunktet.. Men sikkert noen som har det "helt greit" da, og kan gå litt til... Så det er vel bare å smøre seg med den berømmelige tålmodigheten.. Vi får jo en fantastisk "premie" iallefall. Utrolig spennende med to babyer!! Den minste min er 8, så det blir artig med småkarer igjen.. og så har jeg ikke gutter fra før heller, så det blir også en ny erfaring.

Ha en fin dag, alle sammen..:-)

Hei

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan vet dere at det er toeggede når de er av samme kjønn? Trodde at da kunne man ikke vite før de var født siden eneggede kan ha alle varianter av antall fostervannssekker og morkaker??!!

Jeg venter to jenter, men de skilles av en tykk skillevegg, har hver sin morkake etc

Ja nå begynner jeg å merke det godt... Er i 32.4 i dag.. Syns det er tungt og slitsomt. Det er utrolig vanskelig å kjøre bil, vondt å komme ut/inn av senga. Har halsbrann på kvelden, mest foreløpig.

Og ja det er generelt tungt og slitsomt og er ofte i dårlig humør og orker ikke følge opp de to gutta mine som jeg burde! Godt jeg har en super mann!!

Venter forresten to gutter og det er stor sannsynlighet for at de er eneeggede.

Annonse

Kan i grunnen ikke vite det 100 % sikkert, men for min del tyder alt på det likevel. For det første var det fire modne egg før vi satte eggløsningssprøyte (etter hormonbehandling), og det var egentlig fare for flere enn to. For det andre har de hver sin morkake, og meget kraftig skillevegg mellom seg. Eneggede kan jo ofte også hver sin morkake, men tynnere skillevegg, pluss at skilleveggen ser annerledes ut.

Til ninatvi:

Jeg var på Ullevål på kontroll på torsdag. Da sa legen at de kunne sette meg igang i uke 38 hvis jeg ville, fordi erfaringsmessig var vi slitne da. Så det er jo litt frustrerende hvis de sier ulike ting fra lege til lege...trodde de var mer samkjørt enn som så.... hmm..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...