Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg er og har vært i hele år veldig deprimert. Kjenner ikke igjen meg selv, alt er et "ork", jeg er trett og gråter mye. Ellers bruker jeg å være i full aktivitet med tusen baller i lufta på en gang. Jeg har prøvd å komme tilbake til meg selv ved egen hjelp....men har vært sykemeldt en stund nå pga depresjon. (er forresten 4 mnd på vei nå) Jeg vil ikke ta noen antideprisive medisiner.....jeg har alltid vært sterk, og jeg skal klare dette også. Men jeg lurer på om det finnes noen alternative medisiner mot dette?? Hvordan er det med yoga, meditasjon, akkupunktur eller annet.... Noen som vet hvor og hvordan man kan få tak i noe sånt? Jeg er villig til å reise land og strand rundt for å få livet mitt på rett kjør igjen. Jeg vil så gjerne bli mitt gamle jeg igjen. Takknemlig for svar.
benki Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Hei.. hvor i landet bor du? Kan anbefale en fantastisk kineseolog i bergen som rett og slett er fantastisk! Jeg har i ett år hatt mye angst og til tider depresjoner, slet m å se glede i hverdagen.. men er nå så og si bra...og har gjennomgått en enormt stor personlig utvikling!
jippijippijaja Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 Hei. Jeg har faktisk valgt å "krype til korset", eller en psykolog, som hun sikkert heller vil kalles. Jeg fikk egentlig cipralex, men slutta. Er ikke glad i medisiner, men det fikk meg "opp" da jeg lå helt nede. Nå vil jeg klare resten selv med hjelp fra mine nærmeste+ psykolog. Jeg har også vlagt å gå til en osteopat. I utgangspunktet gikk jeg dit fordi jeg har hatt en del smerter i bekken/rygg/nakke. Han sa at jeg hadde en masse spenninger, og at ved å løse opp dem, vil kanskje helingsprosessen med depresjonen ta kortere tid. Jeg veet jo ikke om det hjelper, men jeg synes det virker sånn. Jeg har ihvertfall ikke vondt i kroppen lenger, som ifølge ham (og fastlegen min) sannsynligvis kom p.gr.a depresjonen. Etter jeg har vært hos psykologen får jeg som regel en skikkelig hodepine, så nå skal jeg prøve å få til time hos osteopat dagen etter psykolog, sånn at han kan få bort spenningene som sitter i kroppen. Anbefaler dessuten massasje/aromaterapi, sånn at du kan oppleve gode følelser i kroppen også. Jeg tror dette er viktig, men jeg er jo bare meg, da! Og når du orker: Ut å gå! Lykke til. P.S. Husk at man ikke skal bruke johannesurt når man er gravid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå