Gå til innhold

Jentenavn - vanskelig!!

Anbefalte innlegg

At det skal være så vanskelig - har spekulert i jentenavn helt siden vi var på ultralyd og fant ut at vi venta jente. Nå er jeg snart 7 mnd på vei, og ennå har vi ikke noe navn klart. Jeg begynner å bli bekymra for at vi må ta det første og beste når jenta endelig kommer. Det er liksom ingenting som fenger helt - ingen navn som sier pang, liksom. Er det noen som kan hjelpe?? Har vært innom forskjellige navn:

Lilli

Sigrid

Elvira

Ella

Ellie

Anna

Tiril

Helle

Kommentarer? Eller andre forslag? Vil ha mange svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10576004-jentenavn-vanskelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm.. det er jo noen som ikke navngir barn før event. dåp eller navnefest, eller når de ser barnet, så du har ikke så dårlig tid enda vil jeg tro.. kansje dere bare vet det når dere får se jenta?! hvem vet.. uansett, her kommer min dom:

Lilli - liker best Lily-skrivemåten, men det er kjempesøtt

Sigrid - helt ok, men ikke min smak, assosierer med folk jeg ikke liker

Elvira - nja.. er ikke så glad i det, men det er ikke stygt heller, så..

Ella - veldig søtt

Ellie - kjempesøtt

Anna - liker jeg godt. fint

Tiril - er søtt, men ikke helt min smak

Helle - er ok, assosiasjoner igjen!

likte Lilli, Ellie og Anna best av dine, og Lilli aller best..

andre forslag:

Ada

Mille

Tilde

Turi (uten d)

Vilja

noen du likte?

Hadde en katt som het Turid (med d), så det er utelukket. :)

Men Ada er kult (men en vennine av mora mi heter Ada).

Mille og Vilja vil sikkert ikke pappaen like, han er utrolig vanskelig når det gjelder navn (vil bare ha sånne som jeg mener er uaktuelle: Terese, Susanne, Cecilie osv). Vilja er egentlig et sterkt navn.

Tilde - ikke så glad i.

Takk for tips! :)

Takk for tips! :)

Ebba - en jeg absolutt ikke liker som heter dette.

Eva - kjempefint og har vært foreslått, men pappaen har dårlige assosiasjoner

Oda - søskenbarnet mitt

Ada - tøft, men en venninne av mamma som heter dette

Mari - søtt, men kanskje litt vanlig?

Kaja - tøft og søtt!

Ane - ikke glad i

Live - er under diskusjon, faktisk. :)

Ellisiv - fint, favorittnavnet til mammaen min, men sambo liker ikke.

Herregud! Er det mulig... :)

Annonse

hva om du og pappan skriver opp hver deres topp 5 navn, også lager en liste.. kansje dere kommer frem til noen? eller så er det det dere har gjort kansje..

hva med:

Thale

Tuva

Lone

Vilde

noen der du liker da? der er jo sånn passe vanlig, så kansje samboeren din liker også...

:) Vi har skrevet liste, men har ingen like på lista. :)

De navnene som han har, bl.a. Tiril og Helle, vil jeg egentlig ikke ha (for ikke å snakke om Veronika, Terese og Susanne).

Og de navnene som jeg liker, bl.a. Anna, Ellie, Ella, liker egentlig ikke han så godt...(for ikke å snakke om Sigrid, Ellisiv)

...så jeg er redd vi enten må finne et navn som bare en av oss liker godt, og som er akseptabelt for den andre, eller at vi ender opp med et navn som ingen av oss egentlig liker, men som begge synes er akseptabelt.

Lilli og Elvira er to navn som begge synst er ok, men som vi ikke er heeelt tente på...

Jeg vet at det ennå er en stund til vi trenger å bestemme oss, men vi er ikke kommet en millimeter lenger med navnevalg nå, enn for tre-fire mnd siden...

Jeg vet ikke helt hva jeg er på utkikk etter, bare at jeg vil tenke: JA! DET ER NAVNET!, når jeg hører det...så jeg håpte at kanskje noen her inne visste om dette navnet, som jeg ikke har funnet selv ennå... :)

(Litt langt, ja...)

Av disse liker jeg bare Anna og Ella, resten synes jeg er for "tantete" eller for "kjipe". Men det er jo meg!

Kan komme med noen andre forslag da (litt spesielle):

Aurora

Ava

Emilia

Amelia

Felicia

Filippa

Caspara

Cornelia

Rebecca

Mathea

Belinda

Emira

Natalie

Leona

Fiona

Saga

Ariel

Liva

Adelia

Adehle

Mira

Lovinda

Jeg liker Malena - han Malene...så det er et navn som er litt aktuelt

Han liker Synne, men ikke jeg

Saga og Luna synes jeg er fine, men jeg tviler på at han liker det (han er offshore nå, så jeg kan ikke spørre han) :)

Takk for forslag og oppmuntring :)

Aurora og Ava er fine, synes jeg.

Liva er oppe til diskusjon

Emira har pappaen sagt nei til - mange av de andre forslaga dine er jeg helt sikker på at han kommer til å si nei til

Flere av dem liker ikke jeg heller

Men tusen takk for forslag...det er ikke meningen å være negativ. Alle forslag blir mottatt med takk!! :)

Annonse

Nei, det er ikke greit... :) Men jeg får kikke litt nærmere på forslaga og høre litt med pappaen i kveld... :)

Han, derimot, har supergod tid! Han mener at barnet nærmest blir født med navneskilt. Håper nesten det er slik.

Kom gjerne med flere goode forslag!! :)

Jeg kan jo skrive noen fler som "daler ned".

Thea

Emma - vet de er veldig poppis, men bedre med et poppis navn dere liker godt en ett uvanlig dere synes er helt ok!

Louise

Elida

Vida

Fredrikke

Johanna

Silje

Andrea

Sicilia

Dorothea

Elisabeth

Guro/Guri

Mari

Matilde

Antoinette

Linda

Lisa

Pernille

Sara

Clara

Ylva

Frida

Tuva

Emilie

Henrikke

Elfrida

Ulrikke

Marie

Charlotte

Randi

Olivia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...