Gå til innhold

Hva skjer hvis jeg ikke klarer eksamener?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Studerer ved UiO og dette er mitt første semester. Har termin i februar. Går på skole nå men ser at jeg blir så utrolig stresset av det. Det er krevende studier, emner som må forstås skikkelig. Flere obligatoriske innleveringer i løpet av semesteret. Blir bare mer og mer vanskelig mens jeg blir mer og mer trøtt. Skjønner ikke hvorfor. Var veldig trøtt i ukene 5-10 men nå er jeg over 19 uker gravid og har igejn blitt veldig trøtt. Prøver å konsertrere meg men blir bare mer og mer søvnig. Så går jeg hjem og sover litt men etterpå får jeg skikkelig dårlig samvittighet, føler at jeg henger etter. Hele situasjonen stresser meg så utrolig mye. Har heller ikke lyst til å bare være sykemeldt frem til fødselen, egentlig er jeg jo ikke syk. Men det er noe som plager meg og ødelegger konsentrasjonsevne. Lurer på om jeg mister støtten fra Lånekassen hvis jeg ikke består eksamener...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du mister ikke støtten (jeg droppa siste eksamen i fjor i mai/juni..var hormonell, kvalm og sint på skolen!!) men skrev til lånekassa og forklarte meg!

jeg vil nok anbefale deg å sykmelde deg, så får du søkt om å få omgjort litt av lånet til stipend, og samtidlig få økt forståelse for at du ikke tar eksamner!

ofte kan man jo følge litt undervisning/forelesning alikevell! så tar du heller alt omigjen neste semester/etter at alt baby og fødsels greiene er overstått!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...