Gå til innhold

Hva gjør man om man har hatt en sa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt blødninger 2 ganger idag da jeg var på toalettet. Føler meg å sikker på at jeg har hatt en sa, men hvordan kan jeg være sikker på det? Jeg har ingen smerter, men føler meg litt kvalm. Var akkurat i uke 6 igår og lysten på utskapning er svært liten. KOmmer det ev ut selv eller er jeg bare nødt til å ta kontakt med lege for å få konstatert sa og utskapning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har selv hatt sa i uke 7 å da dro jeg til lege,fikk beskjed om å komme tilbake hvis jeg fikk smerter i magen,ellers så gjorde de ikke noe,så jeg vet ikke helt,dette er det jeg opplevde...ring legen å spørr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha nettopp hatt en natt med masse blod, fikk time til ultralyd å der var det en liten med bankenede hjerte. Så lenge du ikke har smerter så kan det bare være en blødning som er uskyldig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en SA for 2 år siden. Mista i uke 6. Hadde menssmerter og kramper og begynne først å spottblød i 10 dager, så gikk det en uke å da våkna jeg med utblødde pysjamasbukser. Greit å gå til legen å få en innvendig ultralyd. Men d er også greit å høre på de andre jentene her, for med at du ikke har hatt magesmerter så kan d jo bare være en liten blødning og at fostre har d fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til legen.

 

Hadde en sa for en uke siden og var da i uke 6. Hadde ikke smerter, spottet den første dagen og begynte å blø som en menstruasjon dagen etter. Dro til legen og ble sendt videre til sykehuset der det ble tatt ultralyd og konstantert at kroppen hadde ordnet opp selv. De så bare blod i livmora.

 

Tror de fleste slipper utskraping når man ikke har kommet så langt i graviditeten.

 

Lykke til, blødninger kan man jo ha uten at det er abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er såpass tidlig og dersom det er en abort, slipper du sikkert unna utskrapning. Men det er ikke sikkert det er en sa, selv om du har hatt blødning. Jeg blødde flere ganger de tre første mnd med jenta vår. Har mistet flere ganger også, men de gangene jeg mistet rundt den tiden du er nå, slapp jeg utskrapning. Uansett ville jeg har kontaktet lege, for å få bekreftet enten sånn eller sånn. Det er veldig vondt å gå i uvisse...

Var det friskt eller gammelt blod som kom da du var på toalettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg mista så hadde jeg spotta i en uke allerede, men jeg trudde det skulle være vanlig, var bar e i uke 6. hadde ingen smerter, det bare blødde friskt blod, var heller ingen klumper i blodt. jeg ringte legevakta og fikk en henvisning til ul bare for å få vite med sikkert. på innvendig ul så var alt borte og kroppen ordnet opp selv.. sluttet å blø etter 2 dager.ta kontakt med lege hvis du er usikker, er vondt å gå og ikke vite..lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...