Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 hadde egentlig ikke spesielt ønske om jente for jeg har en gutt på 1 år og tenkte det ville være fint for begge at de var samme kjønn siden de er så tett i alder.Men når jeg så det på ul ble jeg skuffet fordi det blir mitt 4 barn og alle er gutter. Misunner folk som har døttre. Jeg vil aldri oppleve å ha en datter . 4 barn er nok for meg.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Skjønner litt hva du mener. Har en gutt som kommer til å være litt over året når nestemann kommer. Jeg har gått å håpet, og faktisk vært skråsikker på jente. Da de sa gutt på UL holdt jeg på å begynne å gråte, var så skuffa. Er så klart glad for at den lille er frisk og allt det, men ville jo ha jente
yogamamma Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Så utrolig trist at dere tenker slik. Venter mitt tredje barn, en gutt etter å ha født to jenter. Han er alvorlig hjertesyk og har dårlige odds. Men jeg får jo oppleve å få både gutt og jente da.... Perspektiv...?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Oi så trist.. Håper det går bra...! Det er vel kanskje et innebygget ønske i oss å få ett av hvert kjønn, og kanskje særlig for jenter å få en datter og for gutter å få en sønn. Jeg også ønsket meg "i det skjulte" en jente, men ul viste gutt. Jeg hadde ikke lyst til å vite kjønn, for jeg var så innmari redd for nettopp å bli skuffet for syns ikke barnet fortjente det - følte meg som verdens værste mor som overholde ikke fortjente den gaven det er å få et barn. Jeg tenkte at jeg blir jo ikke skuffet når man får barnet i armene, men illusjonene og drømmene "brister" litt når man får beskjed om at det er et annet kjønn enn man ønsker seg (under forutsetning av at alt annet er bra, det er selvsagt et ønske på et helt annet nivå). Men det tok bare et par uker så var det helt greit, selv om jeg enda får litt stikk når man ser søte jenter med rosa kjoler og musefletter. Men vi har et vennepar som ikke får barn, selv etter 4 prøverørsforsøk, så man får bare sette det i perspektiv. Vi er tross alt kjempe heldige som blir gravide og forhåpentligvis får friske barn.
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 så trist at du tenker sånn.. jeg har en gutt på 10 måner å venter neste nå i nov Å vet du, jeg gleder meg sånn =) sellom det hadde vært kos med en av hver, så tenker jeg sånn at 2 gutter som er lik i alder altid vill ha hverandre. aldri være uten noen å leke eller prate med.. =) så jeg er så taknemmelig for den gutten jeg har å får =)
♥Mammatil3små♥ Skrevet 9. oktober 2007 #6 Skrevet 9. oktober 2007 Syns også d er trist att dere tenker sånn... Jeg har en gutt ,og om neste blir gutt eller jente har absolutt ingen betydning...
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #7 Skrevet 9. oktober 2007 vet hvordan du har det da jeg skulle ha nr 4 ble jeg nok litt skuffet da vi såg på ul at det skulle bli en gutt, men vet du,- den dagen prinsen vår ble født spilte det overhode ingen rolle lenger. Det er en grunn til at det ikke bestandig er så lurt å spør hva kjønnet er på ul, for følelsene under svangerskapet og følelsene etter fødselen er så forskjellige. Du blir nok utrolig glad i den 4 gutten din også.
metteflette Skrevet 9. oktober 2007 #8 Skrevet 9. oktober 2007 Honnør til dem som er så ærlige med seg selv og omverden at de tør å skrive dette ned. Vi er alle forskjellige, og vi har alle lov til å ha et ønske om et kjønn og få lov til å bli skuffet hvis forventingene ikke ble oppfylt. En ting er å skrive dette ned i et forum og la det bli glemt (kanskje), enn å holde på følelsen resten av ungens liv. Jeg venter jente nr tre, og kjønn for meg spiller ingen rolle, hverken forrige gang eller denne gang. Jeg krysser fingrene for et friskt barn jeg og vet at jeg blir skuffet skulle det motsatte skje, Jeg respekterer dere som ble skuffet over UL, men håper dere kan legge det tilside når babyen kommer og elske det lille mennesket for den unike personen han/hun kommer til å bli. Lykke til alle sammen:)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #9 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert. Dette er rett og slett utakknemmelig. Det å få barn er en så utrolig flott gave, og da bør det ikke spille noen rolle om det er jente eller gutt. Dere som har mange av samme kjønn bør jo dessuten vite at sannsynligheten for å få samme kjønn igjen er stor, så det bør jo ikke komme som noen stor overaskelse heller...
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 hei.ser at det er flere her som blir skuffet for og bare få gutter men jeg har tre gutter i fra før og skal ha en liten igjen nå kanskje to men det spiller ingen rolle for meg om det blir gutt selv om jeg selvfølgelig har lyst på ei jente men hovedsaken for meg er at ungen eller ungene er friske uansett kjønn så dere bør bli fornøyd uansett for som noen skrev lenger opp her så er det en gave og få et barn for må tenke på at det er mange som sliter med og bli gravid og det er noen som ikke kan få barn ii det hele tatt så dere bør skamme dere og være fornøyd med at dere faktisk skal ha en til.. for tenk på di som faktisk ikke kan få som har veldig lyst på en liten uansett kjønn....det må være tøft for di og gå ute og se på alle di som kan trille ungen i vogna og at di må se på di som går gravid...tenk på det neste gang dere sier at dere ikke er fornøyd med kjønnet på ungen dere skal få....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 jeg venter jente nr 2 nå, og jeg vil aldri oppleve å få gutt, fordi vi ønsker ikke mer enn 2 barn, litt skuffet med det samme, men nå er det helt greit så.. Det viktigste er at det er velskapt
*Minnie Mus* Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Det er jo ikke noe rart i å bli litt skuffet over at man ikke får det kjønnet man ønsket seg da! Det er jo helt naturlig. Det er jo ikke barnet man blir skuffet over, men det er mer snakk om en illusjon som får seg en liten knekk. Tviler på at noen tenker over dette når barnet er født. Jeg har selv to flotte gutter, ønsket egentlig mest ei jente nå andre gangen, men er ikke noe mindre glad i gutten min for det:-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Skjønner ikke at dere klarer å gjøre det valget med å ønske dere det ene kjønnet fremfor det andre i det hele tatt jeg. Ta det som kommer å vær kjempe fornøyd med og pris dere lykkelige om barnet blir friskt. Det må jo vere det som er det viktigste! Håper det ikke kommer til å gå utover barnet når det kommer til værden at det ikke oppfylte kravet ditt om å være et annet kjønn da. Da bør man heller la vær å få barn og heller adoptere, for da kan man vel få velge om man apsolutt vil. luksusprblem kaller jeg dette.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #14 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg er gravid med nr.2, har jente fra før og vi har bestemt oss for at vi ikke vil vite kjønnet på babyen. Nettopp fordi det ikke spiller noen rolle, bare vi får et friskt bran!!!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2007 #15 Skrevet 27. oktober 2007 blir helt målløs når jeg leser d dere skriver...har selv en jente fra før og venter nr 2,for meg er d akkurat d samme hvilket kjønn barnet er ,for d aller viktigste er jo alt alt er som d skal med barnet. IKKE hvilket kjønn barnet er!!!!!! er vi ikke alle voksne mennesker her inne??sjønner ikke hvordan dere kan tenke slik..da bør dere ikke bli gravid da visst dere ikke ønsker dere f.eks gutt eller jente..d er jo større sjangse for å få gutt enn jente!!!
BarnNr.4 :) Skrevet 29. oktober 2007 #16 Skrevet 29. oktober 2007 Ta å skjerp dere jenter!! det skal vel ikke spille noen rolle hav kjønn barnet er??? så lenge det er frisk så skal dere vær jævla fornøyd!! tenk på de mødrene som får hjertesyke barn og ikke klager, de er like glade for barnet som kommer, men dere klager over kjønnet?? jeg har ei venninde som er akkurat som dere, og jeg får så lyst å skrike opp i tryne på henne at hun skal skjerpe seg!!! ååå!!!!! blir så forbanna!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #17 Skrevet 29. oktober 2007 Blir lei meg på dine vegne og rystet.Jeg har mistet to gutter og har ei jente fra før.Så lenge barna er velskapt så burde det ikke bety noe om det er jente eller gutt.Vær glad for den lille gutten du skal få.Beklager at jeg ikike forstår deg.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2007 #18 Skrevet 29. oktober 2007 Forstår deg godt jeg, det må være lov å ha ett lite ønske om å få oppleve å bli mamma til både jenter å gutter. Det jeg ikke forstår er dere som lager kjempe deal ut av dette.....En blir LIKE glad i barnet uansett kjønn. Når babyen er født var det akkurat DET barnet en skulle få uansett hva kjønnet ble. Forstår deg godt jeg HI, jeg er mamma til begge kjønn og ble glad da jeg fikk en jente, fordi om jeg sa til ALLE at det ikke betydde noe så ble jeg ærlig talt ekstra glad da det viste seg at tredje ble en jente.
Lillefy Skrevet 30. oktober 2007 #19 Skrevet 30. oktober 2007 Da jeg skulle ha min 1. ønsket jeg meg i all stillhet en gutt,-det har jeg alltid gjort:o) Da UL viste en jente ble jeg kjempe lei meg og sørget i en halv dag ,-jeg hadde jo "mistet" gutten min!! Så ble jeg kjent med magen på nytt,-det tok ikke så lang tid, og var veldig glad for at det var litjpia mi som kom:o) Veldig stolt også, hun var det første jentebarnet født på min side av familien (blandt barna av 7 tanter/onkler og 14 søskenbarn) på 16 år!!!! Da vi skulle ha nr to ville vi ikke vite hva det ble. Hva som helst ville vært fint, men da det viste seg å være en gutt var jeg veldig stolt og glad. Men denne gangen hadde jeg ikke turet å håpe... . Nå venter vi nr tre og jeg har luksusen av å ikke ønske meg noe fordi jeg har begge deler:o)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 30. oktober 2007 #20 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg så noen skrev at "jenter har et innebygget ønske om å få enn jente, og gutter har et innebygget ønske om å få gutter" Dette er helt fjernt for meg (også når jeg er helt ærlig for meg selv). Vi har to gutter, venter barn nr 3, og heeelt ærlig er det meg revnende likegyldig hvilket kjønn det blir. Har lest gjennom denne diskusjonen, og har prøvd å sette meg inn i tankegangen, men klarer det ikke. Klarer ikke i det hele tatt å ha noen ønsker om det ene kjønnet foran det andre, bare det er friskt på alle måter!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #21 Skrevet 5. november 2007 Du skulle f... meg hatt deg en skikkelig runde juling!!! Hvordan kan du tillate deg selv å være skuffet over at du ikke får en jente???!!? Jeg hadde gitt alt i verden bare for å se det blå krysset på testpinnen!!! Hadde da gitt fullstendig blanke i om det var gutt eller jente!! Nei..., sånne som deg skulle ikke hatt lov til å få flere barn spør du meg!!! Hilsen en barnløs
*Super*Mamman* Skrevet 5. november 2007 #22 Skrevet 5. november 2007 Jeg venter gutt nummer3 ( er jeg heeelt sikker på, ikke vært på UL enda da), men gleder meg kjempemasse, og har aldri tenkt tanken på å kunne bli skuffet hvis det ikke skulle vært jente...
simba>>>3gutter Skrevet 5. november 2007 #23 Skrevet 5. november 2007 Hei! Jeg forstår deg: Jeg er nå 9 uker på vei og har en gutt fra før og ønsker meg ei jente denne gangen. Vil nok bli ørlite skuffet om det ble en gutt, men jeg vil nok elske det like mye om det ble jeg jente. Ville nok være litt misunnelig på de som kan kle opp døtrene sine i små rosa kjoler, men da får man heller kle opp gutten i tøffe og kule klær. Jeg synes at det er bra at en setter ord på følesene sine uten at noen skulle ha behov for å dømme det.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 5. november 2007 #24 Skrevet 5. november 2007 Jeg ønsker ikke å dømme noen for at de blir skuffet over å få et kjønn når de ønsket det andre. Men jeg håper barnet likevel blir like ønsket og elsket selv om illusjonen om begge deler brast (hos de aller aller fleste blir det nok det). Men på den annen side blir jeg ørlitt provosert og ikke minst veldig lei meg når jeg leser om at folk ønsker seg et kjønn, og blir skuffet over ikke å få oppleve begge deler. Jeg skulle hatt to gutter nå jeg, og jeg ville gitt alt jeg har og gjort alt jeg kan for å få oppleve de to guttene mine resten av mitt liv. Så perspektivet er et helt annet her i gården ja. Håper alle klarer å sette pris på de barna de får, uansett om det er gutt eller jente. =)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2007 #25 Skrevet 8. november 2007 Det er IKKE rart at første reaksjon er skuffelse. Selv har jeg 3 gutter på 1, 2 og 3 år og venter barn igjen. JA jeg ønsket meg jente. Er det så rart? Ultralyd viste også at det blir deg, så jeg er hoppende glad. Det vil IKKE si at jeg hadde blitt mindre glad barnet om det hadde vært en gutt. Men når en står der og venter sitt 4 barn som blir gutt, er det lov å bli litt skuffet. Viser ul feil, vil min gutt være like høyt elsket som om det skulle vært ei jente. Misunnelse er et ord jeg ikke helt liker. Det er ikke det å være sjalu, men å glede seg over andre som da får 3 gutter og ei lita jente til slutt (eller motsatt) og som selv skulle ønsket at en opplevde det samme. Hovedinnlegger - jeg forstår reaksjonen din. Og alle vet at du vil bli like glad i gutten din som om det skulle vært ei jente! Stå på :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå