Gå til innhold

Liker dere spesielle eller vanlige navn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er både og. guttene mine heter Joakim, Dennis og Pelle og det er vel kanskje ikke så vanlig for mange.

Liker også gamle navn, men er usikker på fjerdemann nå.

Skrevet

Det spørs hvordan du definerer begrepene "spesiell" og "vanlig". HAr du eksempler?

Skrevet

Vanlig-topp 10-navn som Emma, Thea, Sara; Jonas, Elias.

Spesielle: navn som du kanskje ikke har hørt før, som Aurelius, Timian, Isla, Vega

Skrevet

En lett blanding :o)

Men synes det er morsomt med navn jeg aldri har hørt før som jeg faller *pladask* for :o)

Skrevet

Jeg liker best navn som alle har hørt før, som er jevnt populære, men som aldri kommer med blant 40-lista.

Skrevet

hm.. liker ikke veldig uvanlige navn, men ikke sånn veldig kjedlige og vanlige heller.. en mellomting.. men tenker ikke på det når jeg skal velge navn, tar bare de jeg liker

Skrevet

Støtter meg til prebs her. Liker navn som er vanlige, men ikke så vanlige at de ligger inne på "hitlistene".

Skrevet

jepp, enig med prebs og vannmann.

Skrevet

Jeg liker sjeldne navn, men ikke fantasinavn som noen har funnet på og som ikke betyr noe. Poppisnavn får jeg lett opp i halsen. Det blir sånn saueflokk-mentalitet.

Skrevet

Jeg liker litt spesielle navn, men ikke av den typen som virker som er populært nå... Det er så mange som velger utenlandske navn, litt Hollywood. De liker jeg ikke.

Liker gode norske navn, gjerne med Æ, Ø og Å i seg. Jeg er stolt av å være norsk(ikke rasist altså), og ønsker at vi bevarer det som er sært for oss :o)

Skrevet

Liker de gode gamle navnene best som Ragnhild, Øistein, Jonas, Elias, Martin, Martha og Emma.

Liker ikke Timian (som er en urt), Sahara (som er en ørken), Kenya (som er et land), eller andre Hollywoodnavn.

Reagerer veldig på flere av navneforslagene som kommer frem her, og enten er det noen som er ute og provoserer og skriver rare navn for å få hissige innlegg, eller så er det faktisk noen som velger å kalle navnene sine det de skriver her. Er ikke fan av "oppdiktede navn" som man finner på bare for å ha et navn ingen andre har.

Skjønner godt at mange vil ha navn som greit kan uttales på engelsk, men de behøver likevel ikke hete David, Romeo og Savannah (Savannah er stadig et eksempel i disse debattene ser jeg). Er det ikke litt fint at man kan se/høre at man er norske/nordisk da? Ingrid, Lars, Marit, Hilde og Merete kan likegodt uttales på engelsk de!!

Skrevet

Enig med deg Lompa75! Jeg synes navnene som vise hvor i verden du kommer fra, og når man kommer ut i den store verden er det Solfrid og Øyvor som er eksotiske fremfor Mariell Nathalie Suzan.

Skrevet

En kombinasjon. Liker navn som er NAVN og ikke oppdiktet eller urter eller lignende. Men ville nok helst ikke kalt barna mine det som står aller øverst på navnetoppen heller! Liker best norske gamle navn uten for mange c, x og z.

Skrevet

Jeg har veldig sansen for norrøne navn, fordi de har mening og kan beskrive en person.

De er sterke og spesielle med lange røtter:Og at ikke alle barna i nabolaget heter det samme som mine, er jo selvfølgelig et pluss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...