Gå til innhold

Telles uker fra siste mens eller unnfangelsesdatoen??


Barnkanskje? m liten prinsesse

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig forvirra her.. Fikk svangerskapsboken fra babyverden i går (anbefaler forresten alle å sende inn på siden deres babyverden.no, kjempebra bok!!! mulighet for å skrive kort om hver uke er det også. Og egen del til far!!!)

 

Iallefall.. her telles det fra dag 1 i siste mens. Noe som da tilsier at jeg som tror jeg er i uke 6 da vil være i uke 8 omtrent.. også begynte jeg å lese på forumet her og da stod det jammen også telt siden siste mens..

 

Hvordan teller man dette egentlig? Og når er da de magiske 12 ukene? 12 uker etter siste mens(19aug) eller 12 uker etter unnfangelsesdato (6 sept)??

 

Maks forvirra her, og hadde vært kjempeglad for en oppklaring...

Når er da vanlig å gå til lege? uke 8 etter mens eller 8 etter unnfangelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

du skal regne fra siste menstruasjons første dag, det er fordi det ikke er så mange som vet når unnfangelsen skjedde, noen gjør det da..da skal du regne 12 uker fra siste mens første dag...håper du ble noe klokere:)

 

noen går til lege første gang i uke 8, mens andre venter til uke 12...der jeg jobber så får de pasienten som har fått vite at de er gravide time så og si med en gang (er ikke så lang ventetid hos oss)

 

vet du når unnfangelsen fant sted da?

 

lykke til:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN TAKK FOR SVAR!!!

 

Satt her og følte meg passelig fjern.. Har liksom tenkt på tellingen på babyverden og var lissom i uke 6 men så hoppet jeg plutselig i uke 7 her.. knis..

 

Har målt temperatur med ladycomp i over 1 år og har stor tiltro til den. Hadde eggløsning 6 sept og sex 4 sept. Så dette vil vel trolig si at unnfangelse har funnet sted rundt 6 sept tenker jeg?

 

Oi! Burde kanskje titte inom hos legen snart da...

 

Var kjempekjekt med oppklaring, igjen masse takk :D DIgger det forumet her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kalendere jeg har sett går utifra siste mens første dag. Og de stedene jeg har lest om babyens utvikling uke for uke teller de uke 0 som mens uka. uke 1 livmora kjargjør seg til et event. befruktet egg. uke 2 hvis regelmessig mens og ca 28 dagers syklus har du eggløsning nå. uke 3 sæd cella har funnet veien til egget og egget deler seg. senere i uke 3 finner egget en plass og feste seg. uke 4 kan en test vise gravid.. sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juhu! 7 uker!!! :D

 

Eller tja.. joa.. sjokk fortsatt men det magiske 12 er enda nærmere!! Takk for svar begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...