Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har svevd på en rosa sky i det siste etter at jeg ble gravid med fryseegg, testet positivt 26/9.

Regner med at jeg spontanaborterte i går..:(

Fikk en ganske kraftig og plutselig blødning i går ettermiddag, kom ut endel klumper også. Ble så fortvilet! Prøvde å se om jeg kunne finne fosteret i papiret....ja, jeg vet det er sykt!

Dro på Riksen og fikk ultralyd, legen sa på forhånd at siden jeg bare var 5 uker så var det ikke sikkert hun ville se noe uansett. Det var en fostersekk der, riktignok ikke så rund som den burde være. Inni var det et eller annet lite, men det var umulig å se om det var et bittelite foster eller bare rester etter et.

Fikk tatt blodprøve for å sjekke hcg, men vet ikke resultatet før mandag. På tirsdag skal jeg ta ny blodprøve og ny UL.

Hvordan skal jeg holde ut til tirsdag?

Legen sa det fortsatt er litt håp, men jeg har en dårlig følelse og vet liksom bare at det blir dårlige nyheter på tirsdag....!

Samtidig håper jeg at kanskje det var tvillinger siden vi satte inn to egg, og at den ene fortsatt lever. At det var den vi så på UL.

Huff, det er vel bare desperate tanker....!

Jeg har mest lyst til å grave meg ned i et hull og aldri komme ut.

Vi har ikke flere fryseegg og ikke flere forsøk igjen, og ikke vet jeg om jeg orker flere forsøk heller.

Beklager at jeg kommer her med dette negative innlegget midt i alle forsøkene deres, men jeg ønsker alle dere andre lykke, lykke til hvor enn dere er i prosessen. Jeg er definitivt ikke den som har hatt det verst, så jeg har all respekt for dere som fortsetter og fortsetter uten å gi opp.

Snufs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære vennen:O)

Jeg skjønner godt du tenker tunge tanker...

MEN !

Du har ikke hatt smerter nå?

Med andre ord kan dette være en uskyldig blødning...

Vet det er vanskelig,men du må prøve å tenke positivt frem

til du får svar på tirsdag.Tenk om prøvene viser at det er liv laga,

mens du har plaget deg selv med vonde tanker i dagesvis?

Jeg krysser alt jeg har for deg kjære Trollmor,og håper du får klare svar på at det blir småtroll om litt :o)

Klem :o)

Skrevet

Det er jo nettopp her du kan blåse ut slike ting.

Vi er her og både følger og føler med.

Jeg har hørt om mange som har hatt blødninger og fortsatt har vært gravide. Jeg håper inderlig at det er tilfelle for deg og.

Jeg sender de aller beste lykkeønsknnger og varme tanker som overhode mulig over til deg nå.

Skrevet

Uff da !

Håper det ordner seg for deg, og at du får gode nyheter på mandag .

Klem

Skrevet

Krysser fingrene for deg!!

Trøsteklem :)

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Det er ikke godt når noe slikt sjer, men det er som Vilgjerne sier at du må ikke ta sorgene på forskudd. Prøv å tenke positivt så lenge de faktisk har sett noe på UL. Kanskje de tunge tankene har vært forgjeves.

Ikke enkelt å tenke negative tanker nå, men håper at du og mannen klarer å trøste hverandre masse nå, det er ikke enkelt for han heller.

Skal krysse fingrer for dere og håper dere får positivt svar til uka igjen.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord fra dere :)

Det er vanskelig å tenke på noe annet, men nå er det jo bare to dager til tirsdag, så jeg holder nok ut.

Vilsågjerne; jeg hadde noen smerter akkurat da det pågikk, det begynte som verk i korsryggen og gikk over til mensmurringer som kom og gikk. Ikke spesielt sterke smerter, men synes likevel dette høres ut som en klassisk spontanabort.

I tillegg føler jeg meg nå ikke gravid i det hele tatt, og magefølelsen min sier at det er over. Føler meg omtrent som da jeg hadde en MA i 12. uke og bare visste at fosteret var dødt før det ble påvist ved UL.

MEN, vi så jo noe på UL denne gangen!! Og siden vi satte inn to egg, har jeg fortsatt håp om at det er en tvilling igjen der inne! Ved min siste graviditet skjedde jo nettopp dette; en av tvillingene døde mens den andre overlevde. Da blødde jeg ikke, men likevel!

Så det er sant som dere sier, jeg må ikke miste motet riktig enda.

Takk for at dere minner meg på det :)

Skrevet

Hei Trollmor!

Skjønner du er bekymret, Men må bare fortelle deg noe...

Jeg satte inn 2 egg i november i fjor, og på mensdagen startet jeg å blø. Blødde 3 dager med skikkelig kraftig mens, og klumper og smerter.

I det hele tatt trodde jeg at det var over selv om jeg hadde testet positivt.

Jeg målte hcg alikevel. og i stedet for å synke, steg den!!!

Det var bare det ene egget som hadde takket fr seg, men det andre klamret seg fast:-)

På UL i uke 9, sprellet den lille.... Alt var helt fint.

Nå døde desverre min spire en uke etterpå, men det hadde ingenting med blødningen å gjøre.

Jeg ville bare fortelle deg det, slik at du kan se at det er mulig å blø, men fremdeles være gravid!

Synes det høres positivt ut for din del at de har sett en fostersekk med innhold, så du må ikke ta sorgene på forkudd. Men jeg VET at det er umulig å IKKE bli bekymra!

Håper så inderlig det går bra for deg å spiren din, og at du får klarhet fort. Du virker som en så likandes jente som fortjener bare hell og lykke!!:-)

Masse klemmer fra meg:-)

Skrevet

Åååh, nå fikk jeg håpet litt tilbake, Lilly :)

Ser jo nå at dine symptomer var akkurat som mine!

Det eneste er at jeg føler meg ikke så veldig gravid, men nå er jeg jo evt. bare i begynnelsen av 6. uke.

Uansett skal jeg ringe Riksen i morgen og få svar på den hcg-prøven de tok på fredag, men jeg vet vel ikke noe mer før de har en ny prøve å sammenligne med, eller?

Skal også ta ny UL tirsdag ettermiddag, så da kommer vel den endelige "dommen".

Gruer meg, men er glad for støttende ord fra deg og alle andre her inne!

Om jeg må slutte meg til prøve-gjengen igjen, så er det i alle fall en hyggelig gruppe å dele hverdagen med :)

Skrevet

Håper at dere vil få gode nyheter :o)

Ønsker dere lykke, lykke til!!!

Skrevet

Du, lille venn!

Jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt selv jeg!

Hadde ikke ømme pupper engang, husker jeg tråla nettet om det kunne være normalt!:-)

Symptomene kom ikke til meg før etter UL i uke 9, jeg tror egentlig ikke det er så vanlig å kjenne så mye tidligere enn det...

Isåfall er det medisinene vi går på som gir oss falske symptomer på svangerskap, tror du ikke? :-)

Det stemmer at du må ha to BP å sammenligne for å være sikker, men er den relativ høy kan du jammen meg glede deg litt over det, tror jeg da!:-)

Min første BP viste hcg på 86, og den jeg tok to dager etterpå, var på 175:-) Og etter det bare fortsatte den og stige!

Håper så inderlig det er slik for deg også, jeg TROR det jeg!

Det er ofte at man blør litt, og spesiellt når det er et ivf svangerskap!

Det er for det meste hormonellt, vet du:-)

Jeg krysser og krysser, og håper så inderlig at dette går bra:-)

OG DU!!!!

Ikke gå rundt å tro at det er mere "synd" på andre her inne, eller at andre fortjener dette mer enn deg bare for at du har vært så heldig å oppleve det å bli mamma...

Du fortjener det minst like mye du også, og ikke minst barnet du allerede har! H*n fortjener jo søsken, ikke sant?:-)

Jeg har også en datter fra før, men føler slettes ikke at jeg fortjener dette mindre enn noen andre.

Vi sliter jo alle sammen, og ønsker det samme. Jeg liker så innmari innstillingen din, du virker som ei så innmari knakanes kjekk jente. Skulle ønske vi bodde nærmere hverandre jeg:-(

Skrevet

Ååh, du er bare så utrolig god og snill, Lilly!

Du er så flink til å få meg til å føle meg bedre.

Jeg fikk forresten aldri svar på blodprøven i dag, jeg ringte og snakket med legen, og hun skulle ringe meg tilbake men gjorde det ikke.

Men nå skal jeg jo dit i morgen uansett.

Morsomt at du nevner det med mangel på ømme pupper, for akkurat det har bekymret meg skikkelig! Hadde skikkelig vonde pupper de andre gangene, men har ikke kjent noe som helst denne gangen. Har klemt og klemt for å prøve å finne ømme punkter helt til jeg omtrent har fått det pga all klemmingen, ha ha!

Forresten, jeg har ikke bare ett men to barn, så det er faktisk ikke synd på meg i det hele tatt :)

Skulle også virkelig ønske vi bodde nærmere hverandre, hadde vært så koselig å møtes på ordentlig!

Skrevet

Jeg krysser fingrene for deg å håper det bare er en normal svangerskaps blødning.

Varme tanker

P.S fortell gjerne hvordan det går på tirsdag

Skrevet

1, 2 eller 10, man kan øsnke det like sterkt uansett:-)

Jeg har jo ei snuppe jeg også, og om vi skulle være så heldige å lykkes med ivf tilslutt, er jeg uansett fast bestemt på å adoptere.

Tenk så herlig da, da har jeg en fra før, en sammen med min mann, og en fra et annet land!:-)

Hihi, jeg er ikke så opptatt av å være vanlig jeg.

Og du? Når jeg ble gravid med snuppa hadde jeg så ømme pupper når jeg var 5 uker på vei at det var helt umulig å ligge på magen.

Når jeg ble gravid med ivf var de kun ømme av all klemminga som du selv sier:-)

Jeg klemte og klemte, og tilslutt ble de ømme. Ikke av de rette årsakene såklart!

Vi hører jo hele tiden at folk sier at ingen svangerskap er like, og dette tror jeg gjelder symptomene også.

På ønskebarn har de en symptomliste, der alle som har blitt gravide med ivf har skrevet sine symptomer.

Det er ufattelig store forskjeller! Og veldig mange som har mangel på ømme pupper:-)

Jeg vet det er vanskelig å ikke sitte å kjenne etter hva man har og ikke har av følelser.

Men jeg håper så indelig at du lykkes denne gangen også!

Noen fortjener masse hell og lykke, og du er en av dem!

Jeg skal vente påinnlegg fra deg her i dag, og jeg håper det blir nyheter som gir deg håp:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...