Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 sitter å spiser middag nå, kan man spise salami?
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg fikk beskjed om at det ikke skulle være bra pga at salamien kan inneholde noen bakterier som ikke skal være bra for fosteret.. men så er det dette med å bruke sunn fornuft da:) jeg for min del har kuttet ned på salamien, men unner meg det innimellom:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Se inne på 2.trimester... Der har de diskutert det samme nettopp...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, du kan spise det! Salamien blir behandlet såpass her at det er ikke noe problem! Men hvis du er overnervøs så kan du evnt ta å fryse den ned et par dager!
med baby nr 4 i magen Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Hmm liker ikke salami en gang...! ..men tro det eller ei har fått helt dilla på salami! håper ikke det er skadelig..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Hei! Jeg kommer inn en tur fra 2.tri.. Der kan du jo lese all hysterien rundt akkurat den pølsa...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #7 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg spiste både salami og fårepølse i forige svangerskap uten problem.. Samme gjør jeg i dette svangerskapet. Jeg tror nok dette med "spekemat" er blitt til litt vel mye hysteri. Det er mye viktigere at du vasker f.eks salaten før du spiser den....slike ting det kan være jord på.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg unngår spekemat, så lenge d ikke er stekt...hehe:) Vet mange jordmødre anbefaler å fryse d ett døgn, før man spiser d, så er man sikre på att alle bakterier er drept:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå