06.05.08 Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Eg er ca 11 veker på veg og skal ha i begynnelsen av mai. Går det bra at eg flyr da?? er jo 5 mnd før eg har termin! har aldri vert me på det før.. tenkt ikkje på det før eg bestilte..
ella72 Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Ikke noe problem! Noen flyselskap krever legeerklæring fra høygravide, de ønsker ikke evt fødsel på en flytur... Lurt å bevege deg underveis på flyturen slik at beina ikke hovner opp. Jeg har selv snakket med en sykepleier om dette, for jeg skal ut og fly snart, og har nettopp fått en positiv test. Hun fortalte at det ikke er farlig å fly, man skal leve som normalt. God tur!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Hvis du skal reise til Gran Canaria er det andre ting du bør tenke på i forhold til graviditeten. Det går fint å fly, men du må passe på hva du spiser! Samme forholdsregler som her hjemme, godt stekt kjøtt, ikke spis salat som du ikke vet er vasket o.l. Ville bestilt brus o.l uten isbiter. Ikke spis is som ikke er pakket inn (f.eks. kuleis/softis). Ellers god tur!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 har selv vært i tyrkia 5mnd påvei så d er ikke noe farlig...jeg fikk bskjed om å gå mye under flyturen siden den var så lang,men jeg satt inners så d var litt vanskelig men er du ikke plaget med hovne ben før du reiser d ikke noe stress egentli. d går sikkert bra jeg drakk brus m isbiter og spiste salat som d passet meg,er bare å se på salaten at den ser "frisk" ut:p det var faktisk d jordmor sa til meg,hun var overalt når hun gikk gravid...men pass på melke produkter er d eneste men på gran canaria er d så mye nordmenn at du trenger ikke bekymre deg:)nyt feriene mens du kan å go tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå