Gå til innhold

Da har vi et nytt favoritt navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingvild Ingeborg.... Da blir Ingeborg navnet mest brukt på papiret og Ingvild i dagligtale.

Det er tradisjon med Ingeborg navnet i familien og ingen bruker det til daglig.

Hadde først tenkt på Liv Ingeborg å bruke begge... men kom fram til at vi nå liker Ingvild Ingeborg bedre.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør, så sier jeg at jeg liker Liv Ingeborg bedre. reagerte veldig på det navnet sist fordi det var så utrolig fint :-)

Klinger bedre, kan brukes som både begge navn eller velge det første,og Liv er bare et så utrolig fint navn!

Skrevet

Jeg er enig med innlegger over, Liv Ingeborg klinger bedre og KAN brukes sammen, mens Ingvild Ingeborg vil la Ingeborg støve ned. Ellers er Ingvild et veldig fint navn i seg selv, så det er ikke der det ligger for min del.

Skrevet

Vet du, jeg synes Ingvild Ingeborg blir for tungt og for likt. Ing, Ing, var sikkert en dugande norrøn gud, altså, men dette ble for mye!

Liv Ingeborg var mye bedre, etter min smak!

Helle

Skrevet

Liv Ingeborg var mye bedre.

De andre ble litt smør på flesk....altfor like og tungt.

Skrevet

Ja....men jeg liker Ingvilg bedre enn Liv. Og vi har bestemt oss for at blir det Ingvild så skal vi ikke bruke Ingeborg i Tale. Da er det på papiret fordi det er tradisjon.... hmm....må tenke litt mer her. Syns Ingvild er nydelig.

Skrevet

Liv Ingeborg er mye finere. Ingvild Ingeborg blir tungt + nesten som å hete Maria Marianne - to nesten like navn... Det ser jeg ikke noe poeng i. Da hadde jeg enten droppet Ingeborg, uavvhengig av trasisjonen, eller beholdt bare det navnet. Et annet argument for Liv kan jo være at det er færre småjenter som heter det enn Ingvild. De tre siste årene har det blitt døpt 148 Liv, mot 188 Ingvild'er...

Skrevet

Hvis dere ikke kommer til å si "Ingvild Ingeborg, det er middag!" men bare Ingvild, ville jeg gått for Ingvild. Det er et nydelig navn!

Hvis dere derimot bruker begge, ville jeg glatt valgt Liv Ingeborg.

Men hvis det bare er der som et "tradisjonsnavn" synes jeg Ingvild er mye finere enn Liv.

Skrevet

ingvild er mye finere enn liv, så ja, ingvild er finest! nydlig navn

Skrevet

Det er ikke et alternativ å bruke bare Ingeborg, da? Er jo et veldig fint navn! Evt Ingeborg først og så et navn som brukes, eks Ingeborg Kristine el Ingeborg Amanda og bruke det siste navnet til daglig?

Skrevet

Enig, bruk bare Ingeborg. Det er flott. Eller Ane Ingeborg.

Skrevet

Ingvild og Ingeborg er begge utrolig fine navn!! Desverre syns jeg ikke de passet litt sammen engang...altfor lik begynnelse. Likte ikke Liv Ingeborg så veldig heller, syns ikke de passet helt.

Hvis dere absolutt vil ha med Ingeborg, så syns jeg dere skal ha det alene, det er et nydelig navn :)

Skrevet

Jeg heter Lise Ingvild jeg da...og jeg grøsser litt når jeg ser navnkombinasjonen din. Jeg hater navnet mitt.......Lise Ingvild....hvor i alle dager var foreldrene mine? Navnene passer like lite sammen som Ingvild Ingeborg.........

Skrevet

Veldig godt eksempel på to fine navn som bare ikke passer sammen.

Liv Ingeborg er mye bedre, evt. bare Ingvild eller bare Ingeborg. Virker som om "alle" skal ha dobbeltnavn nå om dagen.

Skrevet

Jeg stemmer i mot det Ingvild Ingeborg. Det blir for voldsomt.

Skrevet

Liv Ingeborg, bare Ingeborg eller bare Ingvild. Synes Liv Ingeborg var det beste alternativet jeg da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...