gladmage Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg hører egentlig til på A-hus men har født der en gang og aldri mere...Denne gangen er det tvillinger og jeg kan risikere å bli en stund på sykehuset. Noen som har en anbefaling å komme med?
Stolt mor til 4 skjønne gutter Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Hvorfor vil du ikke til Ahus? Jeg har også født der to ganger før, og har bare positive erfaringer. Jeg venter også tvillinger. Når skal du føde ca?
gladmage Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg vil ikke føde der fordi det rett og slett var skittent på fødeavd og fordi de ikke tilbyr lystgass. Synes heller ikke att det er så koselig å ligge på 4 mannsrom når enn akkuratt har født,fikk ikke sove og var utslitt da jeg fikk dra hjem etter to døgn. Lite hjelp til amming,de trodde jeg skulle kunne fikse det selv da jeg hadde et barn fra før... Kanskje det var hormonene mine som var litt ute å løp løpsk,tåler jo ikke så veldig mye som nybakt mamma vettu...Men uansett ikke en opplevelse jeg ønsker å gjenta..Jeg har termin 27.april...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 jeg fødte på ahus, og synes det var en topp opplevelse, bare godt å si om både føde og barsel:-) men, har du bestemt deg, er det jo greit:-) hvor langt er du på vei (hehe, klarer ikke å regne det ut i farten men du er vel ikke så langt på vei). Hvis du er kort på vei ville jeg søkt riksen selv, ev at du snarest bestiller legetime så han kan søke for deg. Vet man kan søke selv ved å sende mail til føden der, og oppgi de samme opplysningene som står på helsekortet (navn, adresse, fnr, farens navn, beregnet termin, tvillinger, din høyde og vekt etc). Behøver ikke oppgi grunn til å ville dit. Har hørt at de har spes kompetanse der på "tandem-amming" og ellers tvillingsv.skap, så skjønner jo forsåvidt at du vil dit. Lykke til!!:-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 litt feil i siste setning over: "og ellers tvillingsv.skap, så jeg ville selv ha prøvd å komme dit ved tvillinger." Tenkte litt feil iforhold til det jeg skrev:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Som en liten trøst visst du ikke får plass andre steder enn på Ahus så fødte jeg tvillinger der for noen mnd. siden og var veldig fornøyd. Jeg lå til observasjon på føden i nesten 4 uker og hadde enerom hele tiden bortsett fra de to første dagene. Jordmødrene var alltid veldig koselige den tiden jeg lå der. Fødselen gikk veldig fort og jeg var ikke helt fornøyd med jordmoren, men på barsel var de helt topp. Jeg lå på barsel i 14 dager (12 dager på enerom) siden barna var små og fikk sondemat. Jeg dobbelt ammet hver 3 time døgnet rundt og fikk hjelp til å legge til barna hver eneste gang. Så jeg har bare positive ting og si om barsel på Ahus. Jeg tror nok en får ekstra mye hjelp og litt særbehandling når en har tvillinger
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Prøv Kongsvinger. virker at A-hus ikke får penger til renovering nå, så jeg syns også at bygningsmessig standard er veldig dårlig (personal er sikkert veldig flink, men man vil jo ha det litt koselig i barseltiden....).
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Jeg var kjempefornøyd med Ahus! Om man ser bortifra at lokalene er ultra nedslitt og gamle, er de som jobber der veldig dyktige! Og jeg var megaskeptisk på forhånd - synes det virket helt tragisk da jeg var på standard ultralyd. Men et alternativt kan være Bærum Sykehus - har venner som har født der som var kjempefornøyd. Vedlig fine lokaler! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Kongsviger har jeg ikke hørt noen har vært missfornød med! Har selv født på sia i 2000 og nekter å gjøre det igjen.Dårlig hygiene der og skitten.Jeg ble nesten oversett og hadde rom jeg delte med 7 andre,måtte sitte på akuten og vente 4 timer før jeg fikk plass på føden.Fødet 15 minutter etter jeg kom opp! Men kongsvinger er kjennt for nok personell og go mat,trivlige rom og ikke mist dyktige ,trivlige annsatte! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå