ella72 Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Hei, jeg er så heldig å bli gravid etter IVF, og hadde symptomer på at jeg var gravid i forkant av testen, skjønner jeg nå (trodde jeg skulle få mensen). Disse symptomene var "betent" i livmor, stikk, menssmerter, ømme pupper. Nå, derimot, er alle symptomene forduftet (unntatt ømme pupper). Jeg har forsøk å google på hva slags symptomer som er vanlig etter en positiv test, for jeg har ingen (litt øm i korsryggen), verken "betent" i magen eller stikk om dere forstår. Det jeg frykter er at utvikling av embryo har stoppet opp, og at jeg snart får en SA. Er jeg irrasjonell? Hvordan føler dere dere i denne perioden (dagene/tiden etter positiv test)?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Hei! Har forstått det slik at de første symptomene dukker opp ca 14 dager etter befrktning, altså rundt IKM (og dermed også rundt den tiden man gjerne tar testen). Hvor lenge de ulike symptomene varer varierer, det jeg kjente lengst var ømme bryster og var svært trøtt men også dette gav seg relativt tidlig rundt uke 8-9 tror jeg. Vet det er lettere sagt enn gjort, men du bør bare prøve å slappe av og være glad til for at du har lite plager! Ved SA får man blødning, så du merker om det er noe galt. MA er mye skjeldnere, så ville prøvd å ikke tenke på det. Jeg er nå i uke 24 og merker fortsatt ikke så mye annet enn voksende mage og liv i magen. Har foreløpig sluppet unna det meste av plager, inkl humørsvingninger (noe sambo er glad for!). Får håpe du er like heldig! Lykke til videre og nyt svangerskapet!
ella72 Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg kan ikke være mer enig med deg, jeg vil jo slappe av, og nyter dette til fulle fulle fulle! Jeg vil ikke være bekymret (men så blir jeg det allikevel), men positiv, sterk og glad! Og det er jeg også forsåvidt. Årsaken til at jeg allikevel er litt engstelig, er at jeg ble kjemisk gravid tidligere, fikk en positiv test (men altfor lavt hcg), og fikk brun utflod samme dag, som gikk over til blødning en ukle senere. Men det skjer ikke denne gang!!! Lykke til til deg også:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå