Gå til innhold

Bør jeg vekke ham og gi mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har den lille poden her i huset sluttet å spise på natten, dette har han gjort i 2 uker nå. Vi legger ham ved 19-20 tiden og da spiser han ikke før kl 7 neste morgen. Han er akkuratt rundet 4 mnd og har gått opp ca 300 g de siste 3,5 ukene. Han er litt liten i utgangspunktet ligger på den nest nederste linjen på vektskjema.

Synes dere at jeg burde vekke ham og gi han mat en gang på natten? Er ikke noe stress for meg, men jeg er bare redd for å skape et behov som egentlig ikke er der, hvis dere forstår hva jeg mener;-)

Ps: han får bare morsmelk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen spiser gjerne selv om han sover. Det har min gjort siden han var født. Jeg fikk beskjed på å aldri la han gå mer enn 4 timer uten mat. Og det er ikke før nå i det siste (etter 6 mnd'er egentlig) at han går lengre, men nå får han jo mat og da.

Sjekk denne linken du, og så kan du vel ringe helsesøster og høre hva hun sier om å la han sove natten igjennom.

http://www.babyverden.no/templates/Article____4393.aspx

Selv hadde jeg ammet 3-4 timer etter at babz var lagt seg.

Skrevet

Hei

Mina var små når de føddes begge under 2 kg. Når vi låg kvar på sykehuset fick de mat var 3 timme, der låg vi 1 månad. Efter det fick jag besked om att de skulle styra dette selv aldrig vecka de på natten før att gi mat. De var ju heller inte något problem før de sov inte natten igenom føre de var 6 månader... De var små bara så vidt øver 2 kg når vi kom hem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...