Gå til innhold

Tar mannen deres hensyn ifht alkohol/røy???

Anbefalte innlegg

Før jeg ble gravid koste jeg og mannen min oss med øl, vin og festrøyk nesten hver helg. Nå har jo jeg selvfølgelig slutta helt med dette, og når vi koser oss med mat om kveldene i helgen nå er det jo heller brusflaska som står på bordet. Men så fort jeg legger meg sitter jo han oppe og tar seg et par øl og røyk og koser seg. Når vi er borte hos andre eller har besøk, så føler jeg at han ikke begrenser seg i det hele tatt, bare fortsetter som før (drikker og røyker like mye som før). Da kjenner jeg at jeg blir irritert og såret fordi han ikke er berørt i det hele tatt. Jeg sitter jo der og har like mye lyst på rødvin og røyk som han, bare at jeg kan ikke. F.eks. i går kveld var vi hos svigers, og mannen min og svigermor gikk ut for å røyke sikkert 7-8 ganger i løpet av kvelden, mens jeg satt igjen med svigerfar.

Er dette helt urimelig av meg???

Forlanger jeg for mye hvis jeg skulle ønske at han kunne begrense det litt til hensyn for meg?? Blir litt frustrert av dette...

Jeg blir stille og såret, men vil ikke ta det opp med han heller, for jeg ønsker ikke å fortelle han at han må begrense det. Jeg skulle bare ønske han tenkte på det selv...

Fortsetter under...

du må nesten konfrontere ham med dette....å ikke bygge opp raseri/irritasjon. kanskje han ikke vet at det plager deg...

jeg røkte fast før jeg ble gravid å drakk når anledningen bød seg...

min samboer prøver å slutte pga jeg ikke vil ha en stinkbombe hjemme, så røyker han bare på jobb =)

men røyker om han tar seg en øl.

Selv om jeg må holde meg unna alkohol, syntes jeg at mannen min skal få kose seg for det. Han må få drikke så mye så mye alkohol han vil, så lenge han begrenser seg litt rundt termin (i tilfelle noe skal skje...)

Jeg syntes at jeg krever nok av mannen min i løpet av graviditeten (han må ta ut hunden hver morgen fordi jeg er for trøtt, han må være forståelsesfull for at humøret mitt svinger, han lager mat til meg når jeg er sulten osv...) Jeg vil ikke at han skal snu hele verden på hodet bare fordi jeg er gravid.

Men det er mitt syn...

Thomas er fra før av veldig forsiktig med alkohol og etter at jeg ble gravid har han nesten ikke drukket noe. Han har slutta å røyke akkurat som meg, men han snuser. Jeg må nesten minne han på at det er OK å gå ut med gutta eller å drikke litt vin på lørdagskvelden selv om jeg er gravid.

Har ikke d problemet jeg da, min sambo drikker stort sett aldri.. Men i mitt første svangerskap måtte jeg slutte å røyke, jeg syns d var vanskelig, så bare for å bevise at d ikke var noe problem sluttet han å snuse ;) ikke av medlidenhet, men trass ;-)

Hei!

Jeg synes det høres litt urimelig ut jeg... Nå er sikkert mange uenig med meg, men men.

Tenk på alt det du får som han ikke får: du kjenner babyen i magen din og har alerede et forhold til den, mens for mannen så tar det en del lenger tid før de skjønner hva som skjer og før de får kontakt. Vi koser oss og kjenner på dette hele dagen mens mannen først får litt av denne følelsen når babyen beg å sparke slik at det kjennes utenpå mage. Skal love deg at de gjør seg mange tanker om svangerskapet men de får ikke "feelingen"

Skulle bare mangle at de ikke får kose seg med øl,vin og røyk så lenge de ikke ligger dritings rundt bena dine og skal fly på byen hver helg. Han tar jo hensyn til deg og går ut for å røyke.... Du kan jo selvsagt si at du ønsker deg litt mindre og det tar han sikkert hensyn til, men husk alt DU får i dette svangerskapet...

Annonse

Jeg røkte før jeg ble gravid, og sluttet selvfølgelig på dagen. Samboeren min sluttet i fprrige uke. Det går ikke bare på hensynet til meg, men mer på hvor skadelig det er for barnet om en av foreldrene røyker (krybbedød, infeksjoner ol.). Jeg mener man bør forsøke å bli røykfrie når man skal bli foreldere, uavhengig om man er mor eller far.

Ang. drikking krever jeg at samboeren min tar hensyn i form av at jeg ikke blir sittende alene hver helg og at han kanskje begrenser mengden noe hvis vi er på fest el. sammen. Jeg synes du absolutt kan kreve at han tar hensyn. Dere er to om dette, og den "tyngste jobben" er det du som må ta med fullstendig avholdenhet ift alkohol, røyk og div. mat. Da kan han begrense seg litt...

En ting som det ikke hersker noen som helst tvil om... menn tenker IKKE på slike ting selv.. så du må nesten bare snakke me han om det..

Samboeren min og jeg snakket om slike ting før jeg fikk vite at jeg var gravid.. vi skal være sammen om dette og det skal ikke være slik at bare jeg skal "ofre" ting og han bare kan fortsette som før..

Vi har begge slutta å gå ut i helgene, men avogtil er han å tar noen øl hjemme hos en kompis og jeg har venninner på besøk hjemme hos meg.. så kommer han hjem når de er dratt. dette fungerer utmerket..

så skal det jo sies at vi begge har funnet ut at utelivet ikke gir oss så masse lengere, og at vi har det mye bedre me å finne på ting sammen..

har selv vokst opp i et røykfritt hjem, noe som jeg setter utrolig stor pris på.. så røyk er et absolutt forbud her i huset.. noe som jeg syns jeg er i min fulle rett til å kreve..

Ough, synes jeg er heldig at vi begge altid har vært røykfrie og drikker ganske lite. Drikker kannskje 5-8 ganger i året (da mener jeg fester virkelig). Men jeg synes det er greit at han koser seg med 1-2 øl her hjemme i helgene eller hvis vi skal på besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...