Gå til innhold

Lille gutten min blir snart født...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min sønn heter Jeremiah Daniil, og vi er så fornøyde med navnet. Nå er han snart 3 og kaller seg selv Jedi, og det er litt kult for far hans er Star Wars tilhenger. Besteforeldrene kaller han Hans, for det var det navnet vi tenkte på før vi falt for Jeremiah Daniil.

Annonse

Enig med Vannmann30 i at dette blir tilbake til Jesu Kr. tid eller som en vandring inn i en av disse Romerrike seriene som nettopp har gått på TV.

Siden du spør så vil du vel ha et ærlig svar: Både Isaiah, Jeremiah og Isaac (eller Isak) er fine navn, men med sjeldne mellonavn i tillegg blir det hele litt vel pompøst for meg. Emil er jo et fint og greit navn, men antageligvis for vanlig for din smak. Bare Jeremiah er da min favoritt.

Jeg trodde faktisk dette var tull jeg... Men hvis det ikke er det ville jeg valgt ett av navnene, siden det ble litt mye dobbeltkonsonanter og uvante skrivemåter for en nordmann... Hvis dere ikke er utlendinger..?

Forøvrig var jo Arcturius nesten litt kult, minner om metalbandet Arcturus... Hehe.. ;)

Annonse

Dette er navn uten for min galakse ;) Men kan jo prøve si min mening allikevel.

Isaiah er jo litt kult, liker det bedre enn Isaac. Jeremiah blir litt voldsomt igjen... i hvert fall med det mellomnavnet.

Begynner bli lei av Emil, men som andre-navn fungerer det greit.

Ville helt klart valgt Isaia Emil - men som sagt dette er litt utenfor min navneverden ;)

Og hvorfor ikke skrive det enklest mulig når navnene i seg selv er så spesielle? Isaia (uten h) Emil er vel det eneste gutten din kanskje slipper stav. De to andre er garantert bokstav-kaos. Hvis det spiller noen rolle for dere da.

Uansett, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...