vekten:) Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Nå er jeg bare 3 dager over temin å kroppen er sliten og tung.Var til jordmor i går å hun sa at modningsfasen var over og at jeg hadde 2 cm åpning. Hva er egentlig modningsfasen å hvor lenge kan man gå med åpning?Bør ikke vannet gå snart da?Hun dro litt inni der også,men sa det ikke var stripping.Etter det har jeg hatt stikkinger ned mot bekkenet.Noen som har vært borti det samme?
metteflette Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kan ikke svare, men lurer på det samme! Håper du ikke går for lenge, lykke til:) Klem!
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Hun har nok bare terget litt inni der, og det høres ut som om du nærmer deg nå ja. Vask huset om du orker, kjør bil over brosteiner om dere har det i nærheten... det gjorde vi i 3 timer og det funket.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 For å si det sånn så har jeg hatt rier i rundt 30 timer før jeg har oppnådd 2cm begge de foregående fødslene, så du er heldig. Vannet trenger ikke å gå før omtrent full åpning. Gikk før jeg hadde åpning i det hele tatt med nr.1 og måtte tas når jeg hadde 9cm åpning med nr. 2, så dette varierer nok. Tror du kan gå ganske lenge med åpning, men vet ikke noen fasit. Stikkinger ned mot bekkenet har jeg hatt i en måned. Jordmor mente det var modning.
tobylina Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Å jeg synes du er heldig... Jeg er også 3 dager over i dag og har det "bedre" enn noen sinne. Ingen tegn at noe er på gang her. Kjenner jo stikking i underlivet ofte og nedpress +har hatt et par virkelig vonde kynnere i det siste, men tror likevel ikke at det har startet på meg...Skal til jordmor i morgen og da får hun vurdere meg litt. Hadde nok heller satset på å vente på rier enn på vannet hvis jeg var deg, for det hender jo ofte at jordmor tar vannet under fødsel.... LYKKE TIL uansett. Snart er vi mammaer begge to....
svana72 Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 Modnings fasen er at en skal åpne seg og livmorhalsen skal flate ut,jeg var på gyn.poliklinikken i dag,er 2 dager på overtid,å er godt moden,har nå 3 cm åpning og er myk å våt som hun sa,hun spurte om hun skulle tøye/strippe meg,det sa jeg ja til å hun gjorde det å da holdt hun på til jeg ble 4 cm åpning,men de kan ikke sette meg i gang pga. at jeg er så moden å da kan de overstimmulere meg,jeg mangler bare rier,hun sa det ville ta 2-3 dager så var nok fødselen i gang,kunne godt være før det også,å ta lengre tid,men fikk beskjed om at orket jeg sex så gjør det,jeg fikk også beskjed om å stimulere brystvortene når jeg fikk rier,hun sa IKKE TA LAKSEROLJE....for det er ikke bra,Å stripping/tøying var jo ikke vondt i det hele tatt synes jeg,kan jo være forde jeg er så moden som jeg er da. Jeg har rier som kommer å går med ikke sterke nok å ikke med jevne mellomrom,men nå krysser jeg fingrene å håper det vil skje noe snart,så lykke til jenter....
svana72 Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Å åpning kan en gå med alt lenge,før noe skjer,det er ikke alle som vet at de har åpning,så det er individuelt...
vekten:) Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2007 Dette innlegget la jeg inn på lørdag,men sitter fortsatt her med kul på magen. Dvs at jeg nå er på 5 gad over termin. I helgen har jeg følt at jeg liksom har hatt sånne eggløsningssmerter..stikkinger.Har hatt sex å gått turer,men ingen baby enda.UTÅLMODIG!!!!!!!! Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå