Gå til innhold

Da ble det oktober-barn på meg! :-D (langt!)

Anbefalte innlegg

Lillebror er født! :-)

Etter 4-5 dager på sykehuset med vannavgang i uke 32, så kom fødselen i gang av seg selv. Hadde veldig uregelmessige og svake rier/kynnere i en hel dag og begyne å lure på om det skulle skje noe eller ikke. Ettersom jeg var lagt inn på barsel/observasjons avdeling og delte rom med en annen jente ble det bestemt at jeg skulle flytte ned på fødeavdelingen for natten i tilfelle det skulle bli mer rier etterhvert. Fikk seng til meg og mannen på en fødestue, rundt midnatt tok jeg et par pararacet og en innsovningspille og la meg til å sove. Våknet etter en times tid av en ri som var både lengre og vondere enn de hadde vært tidligere, så ringte på jordmor for å høre hva hun trodde. Lå med ctg i en halvtimes tid og hadde litt uregelmessige rier fortsatt 7-10 min i mellom. Pga infeksjonsfaren ville de ikke undersøke meg før det var strengt tatt nødvendig, så ingen visste noe om hvor langt det var kommet på dette tidspunktet, men jordmor skjønte nå at riene begynte å bli lengre og ganske så ubeghagelige selv om de ikke kom så ofte, så hun foreslo at jeg tok en varm dusj feks. Klokka var vel rundt 0145 på natten da vi satt der i senga og pratet mellom riene og så bestemte hun seg for å undersøke meg likevel. 6 cm åpning! Jeg tenkte at nå er det sikkert bare et par-tre timer igjen da, og ikke et halvt døgn som jeg hadde sett for meg med tanke på de trege riene jeg hadde. Klokka 0157 var ungen ute!!!!! Helt uten forvarsel fikk jeg en sinnsyk ri som presset ungen ned og utslettet hele livmorhalsen i løpet av noen få minutter. Ble litt redd fordi det plutselig ble så helt forjævlig vondt og skjønte ikke hva som skjedde, kom meg såvidt opp på knærne i senga og registrerte at folk kom inn og begynte å løpe rundt meg, jordmor ropte at babyen kommer og etter 2-3 press var han ute og jeg satt der helt fortumlet. Lillebror var heldigvis en stor og solid krabat til å komme så tidlig, 2.5 kg og 45 cm. Så vi føler vi hadde rett i at den UL terminen (12 dager etter menstermin) ikke stemte helt! Han fikk ligge en liten halvtime på brystet mitt og kose seg før de tok han med til nyfødt intensiv avdelingen. Han slapp å ligge i kuvøse, men må ha behandling for gulsot og potensiell infeksjon (de fant streptokokker hos meg). Spiser fra kopp og er kjempeflink og nydelig! :-) Jeg løper nå frem og tilbake mellom barsel, nyfødt avdelinga og pumperommet, så det er litt stress, men er veldig glad for at alt gikk så bra!! Er frisk og rask selv også, bortsett fra bolledeigmagen og noen fæle etterrier kjenner jeg nesten ikke at jeg har født en gang. Etter forrige fødsel kunne jeg nesten ikke sitte i flere uker etterpå, så dette er jo toppers! :-)

Lykke til alle som fortsatt venter november-barn!

Fortsetter under...

åååå, gratulerer så mye ;)

godt at alt står bra til med mor og barn ;D

er selv i 32+6 i dag så håper prinsessa mi holder seg inne noen uker til;)

ha en riktig fin helg og kos dere videre med den lille prinsen deres ;)

klem

Annonse

gratulere så masse.... får en liten oppvekker av slike innlegg, om at november babyene begynner og komme.... det nærmer seg jo faktisk jenter=) kos deg med den lille gutten din=o)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååå...........Gratulerer! Sitter å leser om fødselen din og får tårer i øynene og melkespreng;-)))))))) Håper dere får en fin barseltid fremover med mye glede og lykke nå. Vi andre kommer etter om ikke alt for lenge!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...