Trollmora Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Vi har visst ingen grevling i taket, men vi har i hagen! Ikke bare en men to! Satt i sofaen med rødvin i glasset og så på tv. Hørte en merkelig lyd og lurte på om en av ungene var våkne. Mer støy, hvesing og hyling og Trollfar og jeg løp mot terassedøren for å se. Jeg var sist og gikk derfor glipp av to grevlinger som pilte i hver sin retning da døren gikk opp! Hvis ikke det er å bo på landet så vet ikke jeg ) Bare 15 min spasertur til Norges største kjøpesenter i en kommune med 100-tusen innbyggere! ps Vet noen hvem man ringer for å få tak i felle? Vet ikke helt hvor smart det er med sånne dyr i hagen. Egentlig vet jeg ikke noe om grevlinger bortsett fra sangen til Knutsen & Ludviksen......
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Oops.....grevling ja. Husker vi også hadde en sånn en i hagen for noen år siden, men den forsvant av seg selv. Kan du ikke prøve å ringe viltnemnda og høre med dem?
♥Snulder Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Huff... grevling er ikke noe stas å ha for nærme huset!!! Vi har en familie eller to som holder til i skråningen bak huset... skriker som skadde unger... En av kattene våre ble tatt av grevling for 2 år siden, ikke noe pent syn som møtte oss da vi endelig fant katten.... Liker ikke grevling jeg.. de er noe ustadige og hissige dyr.
Trollmora Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2007 Nei, vi har ikke sett de flere ganger heller selv om jeg går på terassen minst ett par-tre ganger hver eneste kveld for "å se etter dem" ) Har lest litt om dem og de er ikke så farlige som vi tror. Katter og hunder er for kjappe til at grevlinger vanligvis får tak i dem. Bare vi gir ett signal om at nå kommer vi, så løper de heller enn å gå i konfrontasjon med oss mennesker. Vi får se da hvordan plenen blir etterhvert og får følge med til våren om det kan være noe hi i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå