LapScouse Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Hai Expat, Trollet66 og alle andre Paa http://www.babyverden.no/templates/Article____4394.aspx (Ernæring fra 6 måneder til ettårsalderen) staar det: " Når man begynner med fast føde, er det viktig å begrense melkeinntaket til maksimum 6 dl pr. dag hvis barnet får morsmelkerstatning. Som ekstra drikke kan barnet få vann." Gjelder dette med mm ogsaa? James er 7 mnd'er om en uke og han får mm på flaske da jeg pumper paa jobb. Jeg ammer han morgenen, naar jeg kommer hjem og før og etter grøt før leggetid. For øyeblikket får han 125ml til hvert måltid sammen med grøt, yoghurt,middagsglass eller dessert, foruten om natt/tiiidlig morgen måltid (mellom kl. 4 og 8) får han så mye han vil ha av meg. Han spiser ca. hver 3. time og er em happy little chappy. Får melk ca: kl. 5 kl. 8 kl. 11 kl. 14 kl. 17 kl. 19 (legge tid og da blir det mye pupp azz.. ) og da sover han til ca 5 om morgenen igjen, noe som passer meg helt fint for står jeg opp for å gå på jobb. Høres dette greit ut eller berøver jeg barnet mitt for melk han skal ha? Tenker utover de 125ml han får til hvert måltid. Klem
Expat Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 Mm har mindre bekymringer enn mme. (tenk hvor mye melk du måtte ha drukket for å komme opp i 6dl i forhold til hans kroppsvekt, det er mye kumelksproteiner. 6 liter kanskje?). Han er så liten at han kan få så mye morsmelk han vil ha.
LapScouse Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2007 Men vil han ikke drikke seg mett da hvis han får så mye morsmelk han vil ha hele tiden? Han er helt happy med 125ml, ikke noe skrik eller sutring- for han vet han får mat. And mme; mye kumelksproteiner??! Que? (vet ingenting om mme ) Trodde man skulle begrense inntaket på melken for at han skal fortsatt være sulten nok til å spise mat etter å ha fått melk? Nå får han melk, og så spiser han til han rister på hodet og ikke lenger åpner munnen og da er han superhappy i de neste timene. Spørsmålet er egentlig om jeg gir han for lite melk eller er det ok?
trollet66 Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Han er jo ikke så gammel, og om han drikker seg mett på mm og spiser mindre fast føde, men vokser og er fornøyd så er det jo ikke noe problem, ser ingen grunn til å begrense mm inntak.... Har du nok mm og pumper, kan du lage grøten med mm istedenfor mme, det gjorde jeg til begge mine to første.....
Expat Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Enig med trollet, han har hele halve året på å komme opp i fulle måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå