Gå til innhold

Flere som jobber som nattevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går rundturnus...dvs at jeg jobber både dagvakter, kveldsvakter og nattvakter... det ER så tungt når man ikke er helt i form...

Noen som har no smarte tips til hvordan bli mindre sliten av nattevaktene?? Får ikke sovet noe kvelden før jeg skal på første vakten iallefall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg sluttet å jobbe nattevakt når jeg planla graviditet. Det er jo ikke sunt i det hele tatt, jeg fikk sjokk når jeg leste statistikk på hvor mye det faktisk sliter på kroppen.

Var jeg deg, hadde jeg bedt om å få tilrettelagt jobben min. Begrunn det med at du har økt søvnbehov og ikke klarer å holde deg våken lenger pga graviditet.

Skrevet

Jeg jobbet mye natt forrige gang. Ble helt utslitt enda jeg vanligvis liker å gå nattevakter.

Jeg ble kvalm, masse sure oppstøt. Sov svært dårlig etter nattevakt og var generelt heøt pumpa.

Det passer dårlig å kombinere nattjobbing med graviditet.

Jeg skal ikke jobbe natt denne gangen.

Skrevet

Hei

Jeg jobber natt nå, men bare natt. Synes egentlig det går greit. Passer på å ikke bli sulten og drikker masse.

Skrevet

JObber du bare natt er det jo greit, da slipper du å snu døgnet hele tiden. Det er det som er så jæ... slitsomt:-/

Skrevet

jeg jobber å natt.. 100% det jeg syns er mest slitsomt er når jeg kommer til de ukene hvor jeg har 5 netter på rad.. syns det er mye tyngre å sitte ni timer alene nå.. er ikke alltid vi har noe å gjøre på job.. så ni timer helt alene er relativt tungt.. sliter med å holde meg våken. + at jeg sover på en helt annen måte når jeg kommer hjem..

har å de siste to ukene kastet opp etter hver nattevakt. noe jeg faktisk klarer å unngå ellers.. er dette fordi kroppen er helt kjørt?

Skrevet

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeidet for deg, så et alternativ er vel rett og slett og si at du er gravid, og at du ikke ønsker å jobbe natt. ;-)

Skrevet

ja...er vanskelig det der altså... fikk stillingen for under 4 uker siden... hmmm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...