Gå til innhold

clio:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg starter bare en ny tråd jeg, har et lite spm...

mener du at jeg bør legge jenta mi på magen uten puta eller med? jeg har fått streng besjked om ikke å gjøre det uten ser du... blir litt forvirra av alle de forskjellige rådene jeg:-( men tusen takk for gode svar på den andre tråden uansett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvilket sykehus du tilhører. men etter det jeg ser her inne er det meget ulik praksis ved sykehusene i Norge. Vi tilhører Ahus, og for et år siden var den idealistisk fysioterapeut, spesialist innen behandling av barn, som jobbet der. Hun heter Ute Imhof, og hun fikk igjennom visse endringer. Blant annet at alle putebarn skulle til henne for å få treningsprogram. Vi fikk streng beskjed om at puten skulle av 4 ganger om dagen, det skulle trenes og puten skulle være av en halv time etterpå. Desverre har hun sluttet der, men driver en klinikk i Oslo. Det er fra henne jeg har mine råd. Jeg tenkte at når du først snek deg til tid uten pute, kunne det være lurt å gjøre noe som er nytting for hoften. Det at barnet skal ligge på magen SKAL være uten pute. Dermed har barnet ditt mulighet til å bruke kroppen litt.

Jeg skjønner godt at du er forvirret. Det som er greit å ha i bakhodet er at ortoped miljøet i Norger er konservativt. Det har jeg fra flere leger og fysioterapeuter. Ortopedene ser ikke behov for å endre noe som fungerer. Tenk på at den behandlingsmåten de bruker har vært i Norge i hvertfall 40 år. Dette er vel et av de få medisinfeltene hvor det ikke har vært noen forandringer. Etter det Ute Imhof fortalt meg så er det i andre land forskning på andre metoder får å behandle HD, men ikke her.....

Datteren min har blitt bra kun med trening, og to ukers putebruk helt i starten. Hun hadde også KISS. Har du fått sjekket ut det på ditt barn? Mange barn med hoftefeil har KISS.

Det skal mot til å trosse fagpersoner, og ikke gjøre som man får beskjed om. Jeg hadde ikke gjort det hvis det ikke hadde vært for Ute.

Dette ble langt. Håper snart du slipper pute mer. Lykke til.

Skrevet

Takk! Jeg har lest litt av det du har skrevet før, og synes måten dere har behandlet babyen deres på virker både logisk og interessant. Du er heldig som har fått oppfølging av denne Ute:-) Nå håper jeg bare at snuppa mi slipper unna med 4 1/2 måned med puta! Kun fem uker igjen i såfall;)

Skrevet

Som du sikkert skjønner er Ute en guru for meg. Forøvrig hadde vi det slik at vi egentlig de 6 siste ukene bare skulle bruke pute om natten......Det er så ulik praksis på de ulike sykehusene at jeg blir irritert. Lykke til, og håper dere slipper puten om 5 uker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...