Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Min sønn gidder ikke suge pupp lenger (fortvilet)....fordi det kommer så sent og lite melk. Har prøvd nesespray, men liten effekt. Klarer å pumpe ut max30ml totalt av begge bryst... enda mer fortvilet... Ja jeg er litt stressa on nedfor om dagen, og ligger på etterskudd med søvn, men ingen kan passe lillemann sånn at jeg kommer meg frempå igjen.... Ammete hjelper ikke. noe annet jeg kan spise får å øke mengden?? -LEI-
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Det er ikke sikkert det er dette som skal til ... men leste det et sted og tenkte kanskje det kan hjelpe. Ta deg 2 døgn hvor du bor i senga: Lag deg matpakker, termoser med varmt vann til te og en god bok el.lign (ting som får deg til å slappe av). Ta med deg den lille og flytt inn i sengen. Det eneste dere skal tenke på er å spise, sove og kose dere. Gi mat så ofte han har lyst på, sov når han sover og glem verden rundt dere. Er det like lite melk hele døgnet eller er natta/morgenen gode tider og ettermiddag/kveld mer slunkne?? Du kan tenke på å kontakte ammehjelper eller ammepoliklinikk for å se om gutten din har rett sugeteknikk. En annen ting er at barnet får mer ut av puppen enn du klarer med en pumpe, så der kan godt være mer enn 30 ml. der inne! Du kan også prøve hjelpebryst (da får gutten din mat og brystene dine blir stimulert samtidig), dette og andre gode råd kan du lese mer om på www.ammehjelpen.no Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Hei. Tusen takk for svar tingeling. Min sønn er 6mnd, og det er vel ingen krise om melken forsvinner, MEN jeg vil så gjerne amme han til han blir 1 år. Bruker brystskjold, fordi han får ikke tak på brystvorten (den er for flat og for kort)...... har kjempet uten noen ganger, men det ender med at han ikke gidder å suge i det hele tatt, og like galt er det da at det kommer lite melk.... Skal prøve å roe ned, men føler på meg at det ikke går helt... -LEI-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå