Gå til innhold

Da man er syk og blir gravid.. Ingen enkel situasjon! Så kan dere andre bekymre dere for utbetalings datoen!!

Anbefalte innlegg

Jeg ble syk for 2 år siden. Vi har ønsket oss barn siden det. Da det er usikkert om jeg kan gjennomføre et svangerskap senere. (vet ikke om jeg blir bedre eller dårligere) Jeg er gravid nå og jeg er under rehabilitering. Rehabiliteringspengene er min inntekt under sykdommen. Før jeg ble syk jobbet jeg hele tiden. Til alle døgnets tider. Jobbet f.eks 27 helger uten fri i strekk. Ingen planlegger å bli syk. Har ikke syke rett på barn? Hvorfor skal vi komme i samme kategori som "late folk"? de som går hjemme for at dem ikke orker og jobbe?

Hvorfor kan ikke vi få fødselspenger og permisjonspenger når vi har en inntekt??

Når vi får barn så trenger jo vi også permisjon fra rehabiliteringsprogrammet. akkurat som dere trenger perm fra jobb??

Bare en liten tanke til dere som mener at vi syke ikke har rett på noe, for at vi ikke gjør noe. Da det faktisk er en "jobb" for meg å dra på butikken når jeg er på der verste!

Fortsetter under...

Skønner ikke hva du anonyme over meg her mener, men det er jo slik at de som er syke og ikke i jobb, men på rehabiliteringspenger IKKE får noe utbetalt etter fødselen,hverken rehab. penger eller foreldrepenger. Det er jo urettferdig det?

Jeg skjønner ikke hvorfor, virkelig ikke.

For å sette det litt på spissen (ikke ta det ille opp HI) så om man ikke kan jobbe så er det jo fantastisk at man i allefall kan føde barn som Norge så sårt trenger!!!

God bedring og lykke til.

Reglene kan være litt firkanta og ja, du kan bli nektet rehabpenger. Men samtidig kan de ikke nekte deg støtte dersom du fortsatt oppfyller kravene til rehabiliteringen din. Om du har barn eller ikke skal ikke være noe grunnlag for å nekte deg trygd. Vel og merke dersom du fortsatt oppfyller og følger kravet i fht sykdommen din...

vet det er VELDIG ulikl praksis på dette! Noen får andre får ikke. Men skal den tas fra deg så bør de ha gode IKKEDISKRIMINERENDE grunner til dette!

Tvi tvi!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...